nykommer'n Skrevet 11. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2003 Har endelig sendt bestillingen. Det ble så jeg gikk for "en slk 900 med en hyggelig 80mm på". Så nå håper jeg at jeg er heldig med cpu'n,- at den lar seg klokke en del... Takker til dere som har hjulpet meg og kommet med tips. Pga av en stram økonomi ble det så jeg tok Chieftec kabinettet fremfor Addtronics. Abit NF7-S 2.0 Socket A AMD Hovedkort nForce2,S-ATA-RAID,ATX,DDR,USB2,FW,AGP8X AMD Athlon XP2500+ 1.83GHz, Socket A 333Mhz Bus, 512Kb, Barton - BULK 2 stk. TwinMOS DDR 512MB PC3200 400Mhz 184pins non ECC - 32Mx8 / 16 chips,CL2,5 Winbond Chieftec Dragon Big Tower kabinett SØLV Papst vifte, 33m^3/time, 12 db(A) - m/3-pins molexkontakt Papst vifte, 45m^3/time, 19 db(A) - m/3-pins molexkontakt SLK900 Thermalright CPU-kjøler u/vifte - SocketA/Socket 478 Delta vifte 136m³/time, 52 dB(A) Arctic Silver 3 Thermal Compound - Termisk pasta (Goop) Lenke til kommentar
StianGran Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Isteden for den Delta viften som bråker noe sykt kunne du vel kansje gått for en 92mm Papstvifte. Den har riktig nok litt lavere luftstrøm, men også ganske mye lavere støy nivå 38db isteden for 52db. Lenke til kommentar
simes Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 Håper du har viftestyring. En Delta på full guffe orker man ikke lenge. Lenke til kommentar
nykommer'n Skrevet 18. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2003 Håper du har viftestyring. En Delta på full guffe orker man ikke lenge. Heisan. Nei, har ingen viftestyring. Har du en å anbefale? Lenke til kommentar
x-convict Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 JEG ville satset på et hk som støtter neste generasjons athlon xp, da mener jeg med 400mhz fsb som 3200+ som nettopp har kommet.. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Håper du har viftestyring. En Delta på full guffe orker man ikke lenge. Heisan. Nei, har ingen viftestyring. Har du en å anbefale? Du har bare et valg om jeg får si det,denne er KONGE: www.mamut.com/3dfxcool/subdet497.htm Du sier du har stramm økonomi,da skrenser du innom failtema el clasolson,så får du en sånn bryter med 2 inn og en ut,(med lys :wink: ) så kobler du til en gul og rød,så kan du velge mellom 12 og 7 volt,dette reduserer lyden mye,men kjøle evnen er forsatt topp. Men jeg håper du går for zalman sin,3dfxcool er kansje ikke den billigeste da men....de er bra ellers :wink: Lenke til kommentar
nykommer'n Skrevet 20. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2003 Takker for tipset. Tror jeg venter med å kjøpe viftestyring til etter at jeg har fått delta-vifta, og montert opp maskina. Som sagt er økonomien litt stram, så hvis jeg ikke får klager fra naboene :wink: , kjøper jeg viftestyringa på neste lønning. Håper bare at vifta kommer denne uka,- begynner å bli utålmodig... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå