hjahre Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 (endret) Hei, Jeg vurderer å kjøpe TV for å bruke den som PC-monitor. TV-en vil være koblet til en HTPC via HDMI, og det vil gå mest i filmer (DVD og BluRay), TV-serier, spill og noe nettsurfing. I tillegg kommer jeg til å sitte maks 3-4 meter fra TV-en. Jeg vil ikke bruke mer enn 6000 kr, og tenkte på en tv som er max 50" og minst 30". Sort- og hvit-nivået skal helst være så bra som mulig. Hittil har jeg sett på disse tvene: http://www.komplett....aspx?sku=596316 http://www.komplett....aspx?sku=596325 http://www.komplett....aspx?sku=589094 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=604130 Så jeg lurte på, hva er anbefalingene fra dere på formumet? Noen av disse tv-ene som kan anbefales? (Ja, de to siste er plasmaskjermer. Veit ikke helt hvordan det er i forhold til pc-bruk, men oppdateringshastigheten er vel bedre enn på LCD?) På forhånd takk! EDIT: Kjøpte Panasonic TX-P42G20E, fant ut at det var den jeg likte best Endret 3. februar 2011 av hjahre Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 (endret) Plasma har hurtig respons, men kan få midlertidig innbrenning av bilde. På min plasma (midt-på-treet panasonic fra begynnelsen av 2009) forsvinner dette rimelig kjapt, og er bare synlig dersom rommet mitt er mørkt og bildet er helt svart. Kontrastnivået er uslåelig på plasma, og det er meget digg til å se film på. Faktisk vil jeg si at det er temmelig pent til spill og, om du liker spill hvor det ikke er ekstrem action hele tiden og man har tid til å beundre omgivelsene litt nå og da. Men igjen, HUD i spill kan sette seg bittelitt fast på skjermen. Med LCD får man litt mindre kontrast og sortnivå, men til gjengjeld er fastbrenning noe som er praktisk umulig å få til. LCD bruker også mindre strøm enn plasma. Endret 14. januar 2011 av Pseudopod Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Brodern har den siste på listen din, brukes kun som pcskjerm samt xbox spilling. Har et fabelaktig bilde for spilling, men bildet brennet seg usakelig raskt. Bare vlc står stille i 5-6min og vi skifter over til spille xbox så ser vi tydelig igjen vlc vinduet i 60-90min før det fader. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Er den TVen ny? Når min var ny satt bildet seg mye raskere fast enn det gjør nå. Nå kan jeg ha et stillbilde på i alle fall i en halvtime uten at det sitter godt fast, forsvinner i løpet av noen minutter med bevegelige bilder etterpå. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Den er ca et halvår og sliter fortsatt med samme. Tror panelet i den er noe dårlig, men er kjøpt fra netshop så returnere den er lettere sagt enn gjort. Lenke til kommentar
hjahre Skrevet 15. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2011 Tror ikke det kommer til å bli mye spilling, hvertfall ikke hvis jeg fortsetter som jeg har gjort det siste året. Da er det noen timers spilling i uka, og tv-serier filmer og nettsurfing ved siden av. Plasma er det som frister mest, ettersom jeg syns fargene og kontrasten er bra. Har erfaring med en plasma fra rundt 2005, den liker jeg ganske godt. Den er ikke HD, og har alt for mye refleksjoner i skjermen.. Når det gjelder spill blir det nok ikke så mange skytespill. Jeg har noen FPS, men det vil nok gå mest i bilspill og strategispill. Jeg har litt lyst på Samsung PS50C535 (nr 3 på lista) TV-en. Jeg var inne på Expert i dag, og der hadde de denne Tandberg TV-en til ca 6300 kr. Det var tilbudspris. Er det noen som har erfaring med den TV-en? @cruzader: Nå har jeg hørt at plasma tv-er har en innkjøringsperiode på ca 100 timer. Jeg vet ikke om det er veldig nødvendig i dagens marked, noen som kan bekrefte/avkrefte det? Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Tvn hans er nok langt over 200ish timer, og fortsatt oppfører den seg som siden dag1. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå