putemonsteret Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 (endret) Hei. Problemene startet i dag tidlig da jeg spillte litt på pcen min og spillet plutselig begynte å lagge noe fryktelig. Etter en restart virket det som problemet hadde løst seg, men etter 10 minutter begynte spillet og lagge igjen for deretter å krasje til desktop. Etter dette fikk jeg en advarsel om at video driveren hadde sluttet å virke men at nvidia hadde startet den på nytt igjen (husker ikke presist hva det sto). Ett lite øyeblikk senere fikk jeg rare artifakts på skjermen før pcen til slutt krasjet helt. Hvis jeg skrur på pcen nå får pcen artifakting og røde eller blå striper nedover skjermen. Noen sekunder etter inlogging får skjermen artifakts og pcen krasjer kort etter. Pcen funker uten krasjing hvis jeg starter windows i Safe mode. Da får skjermen noen rare blåe linjer nedover hele, men ellers funker den som den skall. Rett etter at dette problemet først dukket opp prøvde jeg å laste ned den nyeste driveren fra nvidia uten at det løste problemet. Operativsystemet jeg bruker er Windows 7 64-bit. Video kortet mitt er en nvidia geforce 8800 ultra. Noen som vet hva dette problemet kan skyldes og hvordan jeg kan få løst det? Endret 14. januar 2011 av putemonsteret Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Det er desverre mest sansynlig en hardware defekt i kortet fra det du beskriver. 8800-serien har desverre en tendens til å dø etter en del år pga. noen svaketer i produksjonen. Den ultimate testen for å bekrefte at kortet er blitt defekt er selvfølgleig om du kan teste det i en annen maskin og få sett samme problemet - men det du beskriver er egentlig ganske typisk for at det er blitt defekt. Husk at du har 5 års rekalamsjonsrett på kortet - så dersom det evt. fremdeles er innenfor denne perioden kan du få et erstatningskort fra de som solgt deg kortet i følge norsk forbrukerkjøptslov. -Stigma Lenke til kommentar
putemonsteret Skrevet 14. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2011 Ja, det er mye som tyder på at det er en hardware feil. :/ windows melder også: "windows has stopped this device because it has reported an error (code 43)" jeg reklamert kortet hos de som solgte meg pcen. takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå