DrZniFF Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 (endret) hei skal bygge meg ny pc, men vet ikke helt hva jeg skal velge. har satt opp 2 oppgraderinger nr 1 er fra amd og nr 2 er fra intel. skal i all hovudsak bruke pc'en til å spille black ops, css, crysis osv. oppgradering 1: hovudkort prosessor minne skjermkort oppgradering 2: hovudkort prosessor minne skjermkort Endret 14. januar 2011 av DrZniFF Lenke til kommentar
auto82 Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Hei! har vert igjennom mange pc kjøp, studert forum og opplegg. alt faller til slutt på hvor mye du vil betale. AMD er noe rimeligere og får mer for pengene, men min oppfatning her er at det kommer ofte nye produkter som erestatter plattformen. DVS at om 2-3 år får du nesten ikkje tak i ny oppgradering og må kjøpe alt nytt. min erfaring er at intel sitt løp varer lenger og man får tak i deler til systemet en lengre periode. eg har nå gått over til intel og er fornøyd. ytelse messig er det ikkje så stor forskjel når det er "gaming" som gjelder. Det er også gjort noen tester med RAM, hva som passer AMD sitt system best og intel når det kommer til latency, husker ikkje helt i farten hva som er best til desse. men du får ikkje noe serlig økt ytelse å gå fra 1333mHz til 1600mHz. funne en test her "http://www.reghardware.com/2009/07/01/review_memory_for_intel_core_i7_cpu/" "http://www.buzzle.com/articles/amd-vs-intel-for-gaming.html" eg heller nok litt mot intel selv om det er quad-core. forløbig er det ikkje så mangen spill som støtter mer enn dual-core. vet at I7 kan kjøre hyperthreading og få nyttet flere kjerner. litt mye surr her nå i stede for å si rett ut AMD eller Intel. håper noe av dette gir deg en mening for hva du vil kjøpe. Lenke til kommentar
hlnd Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 (endret) Nå er det veldig stor prisforskjell på de to oppsettene dine. Hva er egentlig kravene dine? Du kan kjøre de fleste spill i Full HD med et GTX 460 eller et HD 5870 med høy grafikk, som vil bli betydelig billigere enn GTX 580 eller HD 6970, som du har satt opp. Skal du bruke flere skjermer? Ellers ville jeg uansett gått for i5-2500K i stedet for i7-2600K, yter ~like godt i spill og sparer deg en del penger. Sjekk ut tråden til Agentspoon. Endret 15. januar 2011 av Bl4cKnD Lenke til kommentar
DrZniFF Skrevet 15. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2011 Nå er det veldig stor prisforskjell på de to oppsettene dine. Hva er egentlig kravene dine? Du kan kjøre de fleste spill i Full HD med et GTX 460 eller et HD 5870 med høy grafikk, som vil bli betydelig billigere enn GTX 580 eller HD 6970, som du har satt opp. Skal du bruke flere skjermer? Ellers ville jeg uansett gått for i5-2500K i stedet for i7-2600K, yter ~like godt i spill og sparer deg en del penger. Sjekk ut tråden til Agentspoon. kravene mine er at jeg skal kunne ha denne pc'en i mer enn 2-3 år uten å måtte skifte skjermkort eller noe annet, og å kunne spille spill med alt på max uten lagg Lenke til kommentar
Empathy Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Nå er det veldig stor prisforskjell på de to oppsettene dine. Hva er egentlig kravene dine? Du kan kjøre de fleste spill i Full HD med et GTX 460 eller et HD 5870 med høy grafikk, som vil bli betydelig billigere enn GTX 580 eller HD 6970, som du har satt opp. Skal du bruke flere skjermer? Ellers ville jeg uansett gått for i5-2500K i stedet for i7-2600K, yter ~like godt i spill og sparer deg en del penger. Sjekk ut tråden til Agentspoon. kravene mine er at jeg skal kunne ha denne pc'en i mer enn 2-3 år uten å måtte skifte skjermkort eller noe annet, og å kunne spille spill med alt på max uten lagg For å kunne spille ALLE spill med ALT på max kreves det ihvertfall 2 stykk GTX 580 i SLI. Men for ordens skyld - Oppsett nr 2 er klart bedre enn oppsett nr 1. Den holder sikkert i 2-3 år framover, men med gradvis dårligere ytelse, selvfølgelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå