Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ventelo problemer med Porter

Anbefalte innlegg

Hei har en D-link 524 :thumbdown:, jeg mister nettet flere ganger!.

Men til saken: Jeg får ikke åpnet porten som den er åpen og alt er satte opp port på portforward og manuelt i vitrual server men porten står "offline" har prøvd og rotte lit rundt på ruteren uten hel :mad::cry: Har dere noen svar? kan dere hjelpe meg?

burde jeg kjøpe meg ny ruter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er to muligheter.

Du har enten er RENT modem (uten innebygget ruter) plus en ruter (dlinken).

eller

du har ruter funksjonalitet i begge ruterene.

Du trenger en ruter i nettverket for å ha mer enn èn maskin på om gangen, så OM det er et rent modem og du kobler dirkte i det, så vil kun èn maskin fungere. Under slikt tilfelle vil det ikke være noe behov for å sette opp NAT for porten, fordi det er ingen NATrouting i et rent modem - alt går bare inn og ut rent oversatt en-til-en.

Har du derimot to rutere så må NAT settes opp i begge to dersom du bruker begge, eller evt. må du disable ruterfunksjonen på èn av dem - du trenger nemmelig bare èn ruter på nettvetket. 2 stk somer aktive samtidig gjør det bare litt unødvendig komplisert å administrere spesiellt i forhold til å forwarde porter i NAT.

For at vi skal kunne hjelpe deg bør du først og fremst finne ut hvilken modell modem eller evt. modemruter det er du har fra ventelo, så kan vi gi deg bedre råd om hvordan dette settes opp. Hvis ikke så blir det mye gjetting... og det er lite konstruktivt for å finne en løsning for deg.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...