Gå til innhold

Anbefalte Add-ons for World of Warcraft.


Anbefalte innlegg

Anbefalte addons for World of Warcraft

Sist oppdatert 18.01.2011

wow-cataclysm.jpg

 

To do list:

Legge til PVP og klasse spesifike add-ons. - Kom gjerne med innspill her!

 

Jeg har valgt å liste opp anbefalte add-ons i kategorier, for å gjøre ting lettere, kategoriene er alfabetisk, med unntak av første kategori som er ment som tips.

 

Kategoriene er som følger:

Utenfor spillet

Achivement

Action bar

AH

Easier life

Item

Klasse

Packs

Profession

Raid/Dungeon

Quest

Unit frames / Generelt utseende

 

 

Add-ons utenfor spillet:

 

Curse Client - Program som holder orden på alle dine add-ons. Nedlasting og oppgradering av add-ons.

Blizzard's Authenticator - Brikke med en generert kode for å sikre kontoen din ytteligere. Finnes også i mobilversjon for iPhone/iPod Touch og Android enheter.

 

 

 

Achievement spesifike addons

 

Overachiever - en must have for alle som spanderer mye tid på achievements. Gir deg status på achievements, som normalt ikke viser status. Muliggjør sammenligning med andre i større grad, ved f.eks linking av achievements i guildchat. Legger til tooltips, f.eks når du holder musapekeren over en critter du ikke har drept eller /love'd, så du vet at du trenger denne critteren for å få progress på achievementen.

Raid Achievement - Gir deg info når du failer på en achievement under en boss kill, og sier fra når alle kriterier for achievementen er complete og du kan drepe bossen. Fungerer også i dungeons.

Achieved! - Gir deg mulighet til å velge posisjon og størrelse på vinduet som popper opp når du får en ny achievement.

Underachiever - Lar deg linke achievements der det ser ut som om du har fullført de selv om du ikke har gjort det. Kjekt å ha hvis realmet ditt er dritt slik som f.eks Talnivarr/Aszune der folk krever achievements for alt.

 

 

Action bar spesifike add-ons:

 

Bartender 4 - Ny bars, fullt editerbare. Fine å se på, fine å bruke.

Speedy Actions - Add-on som endrer måten knappeklikking fungerer. Denne gjør at handlingen skjer så fort du trykker ned en knapp, ikke når du slipper opp knappen, som er default. Dette gjør handlinger raskere.

ButtonFacade

Endrer utseende på knappene i actionbaren. Lett å legge til flere skins.

Dominos

Actionbar addon.

 

 

AH spesifike add-ons:

 

Auctioneer - Must have for alle som kjøper og selger på AH. Add-on muliggjør scanning av AH, som igjen gir deg detaljert informasjon om alle items på AH, priser, forslag til kjøp/salgs-beløp, prosentvis visning av hvor billig/dyrt et item er sammenlignet med tidligere auctions osv osv

Big Picture - Add-on til Autioneer som gir det et større bilde av hvilke ressurser som er tilgjengelig for å gjøre livet til en AH-spekulant lettere.

Auctionator - Mer eller mindre et alternativ til Auctioneer. De har begge sine styrker og svakheter, men personlig liker jeg denne best. Den gir det nye tabs på AH, med søkefelt som husker hva du har søkt på tidligere, muliggjør kjøp av mange items av samme type osv osv

 

 

Easier life add-ons:

 

Auto Repair - Gjør rett og slett hva navnet tilsier, automatisk reperasjon av ditt utstyr hver gang du snakker med noen som kan reparere.

Crap Away! - Gjør rett og slett hva navnet tilsier, automatisk salg av alle useless items (grå items) i bagen hver gang du snakker med en vendor.

Bagnon - Gjør at inventory, bank og keyring ser ut som en stor bag i stedet for å dele det opp i mange "små" bags.

Postal - Mailbox add-on, som gjør livet ved postkassa lettere. Man har en funksjon for å åpne alle mail samtidig, viser hvor mye gull du har hentet ut, hjelper deg å finne personen du skal sende til osv osv

Hide Old Reputations skjuler WOTLK og TBC factions by default.

Decursive

Gjør det enklere å dispelle debuffs.

MBB

Sammler sammen alle minimap buttons og legger de under en knapp.

Tidy Plates

Bra name plate addon som kan konfigureres. (Veldig kjekk til tanking).

MoveAnything

Som navnet tilsier, den lar deg flytte på alle blizzard sine ting.

Mapster

En kartaddon som erstatter blizzard sitt kart med et litt mer modifiserbart og hendig kart.

Tip Tac

En veldig hendig tooltip addon, som er veldig lettanvendelig.

Addon Controll Panel - Styr dine add-ons in-game.

Informant - Den er vanligvis en del av auctioneer-pakken, så her er en direktelink til kun Informant. Informant klassifiserer items innenfor Quest, Vendor, Reagent etc.

Mendeleev"]Mendeleev[/url] - Addon som forklarer hva diverse item brukes til. Krever LibPeriodicTable-3.1"]denne også.[/url]

 

 

Item spesifike add-ons:

 

Atlastloot - Add-on som viser loot fra bosser i spillet.

Rating Buster - Sammenligner, analyserer og gir deg et item overblikk for å hjelpe deg bestemme deg hvor hvilket gear du bør bruke.

 

 

Klasse spesifike add-ons (Timers o.l):

 

ClassTimer - Add-on som er nyttig alle klasser. Viser timer på dine buffs, debuffs - editerbar så du kan ta bort enkelte debuffs/buffs om du føler at du ikke trenger å se den.

Combo Points Redux - Add-on som hovedsaklig er brukbar for Rogue / Druid. Men den viser også debuffs / buffs som stacker for andre klasser. F.eks Bone Shiled / Shadow Infusion for DK.

Forte Xorcist - Spell timers, cooldown timers, med lydeffekter f.eks når en debuff du ska ha oppe hele tiden går ut for å minne deg på å sette opp en ny.

RoguePowerBars - Statusbars med timers på Rogue abilities.

Magic Runes - Magic Runes er en add-on for DKer som viser en oversiktlig liste over hvilke runer du har tilgjengelig og når de er klare, samt diseases og runic power.

 

 

 

Packs:

 

 

 

Profession spesifike add-ons:

 

Gatherer - Lagrer posisjonene til herbs, mineveins, treasures osv. Add-on'n deler også posisjonene med folk i party og guild så alle drar nytte av lokasjonene til det man trenger.

GatherMate - Gjør omtrent akkurat det samme som Gatherer, men med annen interface og andre instillinger.

Gathermate_Data - GatherMate2 Data - De fleste herbene og mining nodene lagt inn slik at man slipper å finne alle selv før de vises på kartet.

Archy

En veldig hendig addon til arkeologi professionen. Den viser hvor mange artifacts du har og hvilke soner du har dig sites i.

 

 

PVP spesifike add-ons:

 

 

Deadly boss mods - Viser timer på flag caps, og andre nyttige warning. Veldig nyttig i PVP og i Raids.

Gladius"]Gladius[/url] - En addon som viser HP, MP, DR, Trinket CD, CC osv. på motstanderne i arena.

 

 

Raid/Dungeon spesifike add-ons:

 

Recount - Viser damange, healing, interrupts osv fra alle i raidet i en fin liste.

Deadly boss mods - Uten tvil et must have for alle som raider. Viser timers og warnings for bossers spells og abilities.

Omen Threat Meter - En multitarget threat meter, så du unngår å dra aggro - eventuelt unngår å miste aggro.

Grid - En kompakt liste over party/raid units, med funksjoner hvor mange kan se f.eks debuffs som kan despelles osv.

Power Auras - Add-on man må sette opp selv, som gir deg en visuell advarsel når du f.eks går en buff, debuff osv. Man kan legge til lyder og tekst for å hjelpe seg selv i raid.

Gearscore / Playerscore - Mye omdiskutert add-on, som er ment for å vise hvor bra gearet en spiller er. Man skal langt i fra stole på den, men den gir en god indikasjon på hva spilleren har gjort tidligere, om spilleren har "bra nok" gear for det h*n vil være med på osv. Også til god hjelp for spilleren selv, da den sier fra om man har gear som mangler enchant/gems osv.

Quartz - Nye cast bars, både for deg og for target, target of target eller focus target.

OmniCC - Holder øye med cooldowns og gir deg en text når spellen/abilityen er klar for bruk igjen.

Mik Scrolling Battle Text - Alternativ til Blizzards egen dmg/healing "pop-ups" på skjermen.

Debuff Filter - Editerbar addon, som fjerner enkelte debuffs / buffs som er unødvendig å se hele tiden. F.eks buff ikonet for den tabarden du har på deg.

Forte Xorcist - Spell timers, cooldown timers, med lydeffekter f.eks når en debuff du ska ha oppe hele tiden går ut for å minne deg på å sette opp en ny.

Tidy Plates

Bra name plate addon som kan konfigureres. (Veldig kjekk til tanking).

Grid2 - Alternativ til Grid.

Skada - Alternativ til Recount

Vuhdo - Kjekk raidframes addon, fint alternativ til Grid eller xPerl.

 

 

Quest spesifike add-ons:

 

Quest Helper - Forklarer deg hvordan du raskest mulig kan gjøre ferdig quests, og i hvilken rekkefølge. Noen finner denne add-on'n overflødig etter at Blizzard la til en del quest hjelp selv, men jeg finner deg nyttig.

Coordinates - Legger til kordinater på map og mini-map, så du kan finne frem til et spesifikt punkt på kartet dersom du f.eks vet lokasjonen fra et forum eller web-side.

 

 

Unit frames / generelt utseende spesifike add-ons:

 

X-perl Unitframes - Sannsynligvis den mest brukte party/unit frames add-on. Bytter ut Blizzards unitframes med en som gir samme informasjon i et penere utseende. Skalerbart, flyttbart osv.

Sexy map - En penere utgave av mini-map.

Prat - En forbedring av chat vinduet i WoW. Muliggjør kopiering av tekst, linker osv.

IceHud - En sirkel rundt karakteren din, som viser HP på en side og Mana/Energy/Rage på den andre.

Pitbull 4 - Mest editerbare unitframes som fins, som ikke bruker LUA-config, eller krever at du lager dine egne.

Debuff Filter - Editerbar addon, som fjerner enkelte debuffs / buffs som er unødvendig å se hele tiden. F.eks buff ikonet for den tabarden du har på deg.

Shadowed Unit Frames

Veldig bra unit frames addon. Alternativ til Pitbull og X-perl.

Tidy Plates

Bra name plate addon som kan konfigureres. (Veldig kjekk til tanking).

MoveAnything

Som navnet tilsier, den lar deg flytte på alle blizzard sine ting.

Mapster

En kartaddon som erstatter blizzard sitt kart med et litt mer modifiserbart og hendig kart.

Tip Tac

En veldig hendig tooltip addon, som er veldig lettanvendelig.

 

 

 

Changelog:

18.01.2011 - La til Vuhdo, Informant, Medeleev, Gladius og Magic Runes. La til ny kategori; Packs med TukUI, RealUI og MonoUI.

 

16.01.2011 - La til addon controll panel.

 

15.01.2011 - La til Pitbull 4, Old Reputations, Speedy Actions, Classtimers, RoguePowerbars, ForteXorcist, Debuff Filter, Combo Points Redux, Buttonfacade, Decursive, Dominos, MBB, Shadowed Unit Frames, Tidy Plates, MoveAnything, Archy, Mapster, Grid2, Skada, Tic Tac og la til en kopi av Deadly Boss mods under PVP.

Many typos - handled them.

La til bold på alle linker for at de skulle bli tydligere.

Changelog forminsket.

 

14.01.2011 - Guide laget, første versjon klar.

 

Takk for innspill fra:

Pokey

JuletreDuden

Nanophus

Jimbolaia Jones

Lmthaman

World of Warcraft

Refsa

Maeriwen

Nagina

Meverick2002

-Lèon-

Hestehoven

r0zie

Endret av Badjoker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for at du tok initiativet :)

Du har nevnt mesteparten av det jeg faktisk bruker, samt mye jeg må testes ut :)

Jeg viser til emnet jeg kom med forespørselen i, hvor et av svarene var meget fornuftige: altfor mange addons vil etterhvert bli nevnt. Det kunne være praktisk å ha en oversikt på hver addon med hvor mange personer som har anbefalt den respektive addonen, men dette er kun et forslag :)

 

Jeg kommer uansett med meninger om addonsa jeg bruker senere :)

Lenke til kommentar

Takk for at du tok initiativet :)

Du har nevnt mesteparten av det jeg faktisk bruker, samt mye jeg må testes ut :)

Jeg viser til emnet jeg kom med forespørselen i, hvor et av svarene var meget fornuftige: altfor mange addons vil etterhvert bli nevnt. Det kunne være praktisk å ha en oversikt på hver addon med hvor mange personer som har anbefalt den respektive addonen, men dette er kun et forslag :)

 

Jeg kommer uansett med meninger om addonsa jeg bruker senere :)

 

Den er langt fra ferdig. Måtte bare ha en lite øl-pause og gi dere en smakebit.

Kommer mer utover kvelden, samt at jeg skal rette alle skrivefeilene.

 

vet ikke helt hvordan man skulle fått til en anbefaling osv, men kom gjerne med forlag rundt det.

Lenke til kommentar

Professions

GatherMate2 - Gjør omtrent akkurat det samme som Gatherer, men med annen interface og andre instillinger.

http://wow.curse.com/downloads/wow-addons/details/gathermate2.aspx

 

GatherMate2 Data - De fleste herbene og mining nodene lagt inn slik at man slipper å finne alle selv før de vises på kartet.

http://wow.curse.com/downloads/wow-addons/details/gathermate2_data.aspx

 

Achievements

Underachiever - Lar deg linke achievements der det ser ut som om du har fullført de selv om du ikke har gjort det. Kjekt å ha hvis realmet ditt er dritt slik som Talnivarr der folk krever achievements for alt.

Lenke til kommentar

Professions

GatherMate2 - Gjør omtrent akkurat det samme som Gatherer, men med annen interface og andre instillinger.

http://wow.curse.com/downloads/wow-addons/details/gathermate2.aspx

 

GatherMate2 Data - De fleste herbene og mining nodene lagt inn slik at man slipper å finne alle selv før de vises på kartet.

http://wow.curse.com/downloads/wow-addons/details/gathermate2_data.aspx

 

Achievements

Underachiever - Lar deg linke achievements der det ser ut som om du har fullført de selv om du ikke har gjort det. Kjekt å ha hvis realmet ditt er dritt slik som Talnivarr der folk krever achievements for alt.

 

 

Added.

Lenke til kommentar

Takk for at du tok initiativet :)

Du har nevnt mesteparten av det jeg faktisk bruker, samt mye jeg må testes ut :)

Jeg viser til emnet jeg kom med forespørselen i, hvor et av svarene var meget fornuftige: altfor mange addons vil etterhvert bli nevnt. Det kunne være praktisk å ha en oversikt på hver addon med hvor mange personer som har anbefalt den respektive addonen, men dette er kun et forslag :)

 

Jeg kommer uansett med meninger om addonsa jeg bruker senere :)

 

Den er langt fra ferdig. Måtte bare ha en lite øl-pause og gi dere en smakebit.

Kommer mer utover kvelden, samt at jeg skal rette alle skrivefeilene.

 

vet ikke helt hvordan man skulle fått til en anbefaling osv, men kom gjerne med forlag rundt det.

Kategoriseringa di er jo fin, så kanskje ha undersortering der hvor de med mest anbefalinger kommer øverst på listen? Vet hvor mye jobb det er å vedlikeholde noe sånt, så krever ingenting = )

Lenke til kommentar

Kan jo legge til DBM under PvP siden den har timers på caps, etc.

 

Bra initiativ :thumbup:

 

Edit: BTW, ser du spiller på Talnivarr. Er du medlem i "iSkrembilen"?

 

Jeg spiller på Aszune, jeg bare klipte inn hva Pokey skrev ;)

 

PitBull4! Mest customiserbare (<-ord takk) unitframes som fins, som ikke bruker LUA-config, eller krever at du lager dine egne :)

 

Har du link, curse.com er litt vanskelig i dag?

Lenke til kommentar

Dette?

Achievement spesifike addons

Overachiever - en must have for alle som spanderer mye tid på achievements. Gir det status på achievements, som normalt ikke viser status. Muliggjør sammenligning med andre i større grad, ved f.eks linking av achievements i guildchat. Legger til tooltips, f.eks når du holder over en critter du ikke har drept eller /love'd, så du vet at du trenger denne critteren for å få progress på achievementen.

Raid Achievement - Gir deg info når du failer på en achievement under en boss kill, og sier fra når alle kriterier for achievementen er complete og du kan drepe bossen. Fungerer også i dungeons.

Achieved! - Gir deg mulighet til å velge posisjon og størrelse på vinduet som popper opp når du får en ny achievement.

Underachiever - Lar deg linke achievements der det ser ut som om du har fullført de selv om du ikke har gjort det. Kjekt å ha hvis realmet ditt er dritt slik som Talnivarr der folk krever achievements for alt.

 

Action bars spesifike add-ons:

Bartender 4 - Ny bars, fullt editerbare. Fine å se på, fine å bruke.

AH spesifike add-ons:

Auctioneer - Must have for alle som kjøper og selger på AH. Add-on muliggjør scanning av AH, som igjen gir deg detaljer informasjon om alle items på AH, priser, forslag til kjøp/salgs-beløp, prosentvis visning av hvor billig/dyrt et item er sammenlignet med tidligere auctions osv osv

Big Picture - Add-on til Autioneer som gir det et større bilde av hvilke ressurser du har tilgjengelig for å gjøre livet til en AH-spekulant lettere.

Auctionator - Mer eller mindre et alternativ til Auctioneer. De har begge sine styrker og svakheter, men personlig liker jeg denne best. Den gir det nye tabs på AH, med søkefelt som husker hva du har søkt på tidligere, muliggjør kjøp av mange items av samme type osv osv

 

eller:

 

Achievement spesifike addons

 

 

Overachiever - en must have for alle som spanderer mye tid på achievements. Gir det status på achievements, som normalt ikke viser status. Muliggjør sammenligning med andre i større grad, ved f.eks linking av achievements i guildchat. Legger til tooltips, f.eks når du holder over en critter du ikke har drept eller /love'd, så du vet at du trenger denne critteren for å få progress på achievementen.

Raid Achievement - Gir deg info når du failer på en achievement under en boss kill, og sier fra når alle kriterier for achievementen er complete og du kan drepe bossen. Fungerer også i dungeons.

Achieved! - Gir deg mulighet til å velge posisjon og størrelse på vinduet som popper opp når du får en ny achievement.

Underachiever - Lar deg linke achievements der det ser ut som om du har fullført de selv om du ikke har gjort det. Kjekt å ha hvis realmet ditt er dritt slik som Talnivarr der folk krever achievements for alt.

 

 

Action bars spesifike add-ons:

 

 

Bartender 4 - Ny bars, fullt editerbare. Fine å se på, fine å bruke.

 

 

AH spesifike add-ons:

 

 

Auctioneer - Must have for alle som kjøper og selger på AH. Add-on muliggjør scanning av AH, som igjen gir deg detaljer informasjon om alle items på AH, priser, forslag til kjøp/salgs-beløp, prosentvis visning av hvor billig/dyrt et item er sammenlignet med tidligere auctions osv osv

Big Picture - Add-on til Autioneer som gir det et større bilde av hvilke ressurser du har tilgjengelig for å gjøre livet til en AH-spekulant lettere.

Auctionator - Mer eller mindre et alternativ til Auctioneer. De har begge sine styrker og svakheter, men personlig liker jeg denne best. Den gir det nye tabs på AH, med søkefelt som husker hva du har søkt på tidligere, muliggjør kjøp av mange items av samme type osv osv

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...