Vo0do0 Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Fikk satt sammen maskina mi i går. Men hver gang jeg starter den opp får jeg meldingen overclocking faild. Selv om jeg kjører med standard instillinger i biosen. Det er et ASUS P4C800 deluxe hk, og en p4 3ghz C prosessor. Lenke til kommentar
Ash Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Har du prøvd å laste inn standard innstillingene i bios? (Load optimized defaults f.eks) Hvis det ikke hjelper kan du forsøke å nullstille CMOSen. Les i brukerveiledningen hvordan du går fram. (clear cmos) Lenke til kommentar
froebe Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Dette er en melding du får hver gang du bytter cpu, etter hver mislykket overklokking, samt første gangen du booter med kortet. Du må inn i bios for å konfigurere innstillingene for å få bort denne meldingen. Jeg tror faktisk det holder med å se over default innstillingene (hvis du ikke ønsker å endre noe), bare du trykker F10 for "save and exit" når du går ut av bios igjen. Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 6. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2003 Alt det er gjort. Men meldingen kommer fremdeles. Lenke til kommentar
froebe Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Hmm... Kan du oppgi resten av oppsettet ditt? Hvilken ram, strømforsyning etc. Lenke til kommentar
vihovde Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Fikk satt sammen maskina mi i går. Men hver gang jeg starter den opp får jeg meldingen overclocking faild. Selv om jeg kjører med standard instillinger i biosen. Det er et ASUS P4C800 deluxe hk, og en p4 3ghz C prosessor. Du burde la maskinen "kjøre seg inn" en dag eller to før du begynner å OC Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 6. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2003 Har ikke overklokket noe enda. Meldingen kom bare. 2stk Corsair xms3700 512mb. Enermax 460w strømforsyning. Nå har jeg fått et nytt problem, skjermkortet gir ikke signal til skjermen ved oppstart. =) Drit. Creative GF FX5900U skjermkort. Lenke til kommentar
froebe Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Hvis du har mulighet til det, er mitt neste forslag å prøve komponentene på et annet hovedkort, altså feilsøke flest mulig komponenter. Har du ikke mulighet til dette, er vel neste skritt å sende hovedkort og evt. andre komponenter tilbake til forhandler for feilsøking. Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 7. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2003 Nå får jeg gang i maskine, xp installasjon er satt i gang. Men får fremdeles meldinga om overklokkinga. Har reseta biosen opptil flere ganger. Noen som har peiling på hva som kan være galt? Eller har tips om å fikse det? Jeg har ikke prøvd å oppdatere biosen enda. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå