Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Har tannlegen taushetsplikt for pasientene sine?

Gjest Slettet+56132

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132

Hahaha, snakker vi episk tråd? For meg må dette være autisme av et eller annet slag. Sitter og ser på The Big Bang Theory, og det er nok av likheter med Sheldon.

Dette er unngåelig det vil skje uansett, men planen ville ha trengt moderering dersom de ikke hadde hatt taushetsplikt.

Er det så gale å prøve å unngå denne ene timen med fravær? grunnen til at jeg satser så tungt på dette er at det er en av mine tre visjoner og de skal oppnås til en enhver pris.

Dette er en visjon om å få null fravær, siden jeg var blant de elevene med mest fravær på skolen på mitt første år. Så gå fra være dårligst til den beste er en episk oppnåelse for meg.

Kan du definere autisme og komme med konkrete eksempler fra mine innlegg som samsvarer med autisme? klarer ikke du denne oppgaven så hold dine legeråd for deg selv heretter ellers så stenger jeg visningen for dine innlegg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Men du får vel uansett fravær (gyldig dog) om du har bevist at du var til tannlegen, om du ikke bare skal unngå ugyldig fravær. Men da hadde det kanskje vært lettere å få moren din til å skrive en melding eller noe sånt? :)

Jeg er over 18år, læreren vil fjerne fraværet fra skolearena dersom jeg kan dokumentere at jeg var på tannlegen. Og det er nettopp dette jeg satser tungt på.

Skulle tro at dette var som å starte en interplanetarisk apokalypse slik som dere reagerer på denne lille bagatellen.

Lenke til kommentar

Men du får vel uansett fravær (gyldig dog) om du har bevist at du var til tannlegen, om du ikke bare skal unngå ugyldig fravær. Men da hadde det kanskje vært lettere å få moren din til å skrive en melding eller noe sånt? :)

Du har ett godt poeng der du, fravær blir det jo uansett :)

edit: aha, det blir slettet.. men har læreren lov til det da? det er jo fravær.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Jeg er over 18år, læreren vil fjerne fraværet fra skolearena dersom jeg kan dokumentere at jeg var på tannlegen. Og det er nettopp dette jeg satser tungt på.

At du var hos tannlegen betyr at du har fravær, gyldig eller ikke. Mission failed.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Uautorisert flytting av tråd, skjerp dere!

Nå må det sige inn. Forskjellen mellom null fravær og 1 time er uendelig, men 1 time ekstra er ingenting dersom du har 20 dager og 110 timer med fravær. 1 time med fravær er enormt mye dersom 0-tallet er foran 1-tallet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

At du var hos tannlegen betyr at du har fravær, gyldig eller ikke. Mission failed.

Mission failed? fraværet vil bli slettet fra skolearena, og databasen vil være like tom for fravær som vitnemålet. Og jeg vinner den årlige kåringen for de som har minst fravær av 1400 elever på skolen. Så jeg vil heller definere det som Ultimat seier.

Lenke til kommentar

Herregud, sattan for en sak.

Om du ikke vil ha fravær, så vær til stede! At du forsov deg må du pokker meg se å still deg ansvarlig for og ikke sleng det på tannlegen som har ingening med saken å gjøre!

*personangrep fjernet av moderator*

Endret av Runar
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Om du ikke vil ha fravær, så vær til stede! At du forsov deg må du pokker meg se å still deg ansvarlig for og ikke sleng det på tannlegen som har ingening med saken å gjøre!

Det er bare forretninger, ingenting personlig.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Skulle tro at dette var som å starte en interplanetarisk apokalypse slik som dere reagerer på denne lille bagatellen.

Det er tydeligvis ikke noe bagatell dette...

1 time med fravær er enormt mye dersom 0-tallet er foran 1-tallet.

Det er ikke noe problem for læreren din å skrive et nulltall foran den ene timen med fravær du har da:

"01 timer fravær", fornøyd?

Lenke til kommentar

La meg se om jeg forstår deg rett. Målet ditt er null dager og null timer fravær. Du forsov deg én time, og har dermed fått én time ugyldig fravær. Du prøver å lyve, dokumentforfalske papirer og lure læreren til å tro at du faktisk var hos tannlegen, noe som vil gi deg én time gyldig fravær. Dette tror jeg uansett kommer på vitnemålet ditt, med mindre læreren deres har praksis i å slette fravær når man viser gyldig grunn.

Hvordan vil det være fremover? Hva gjør du når du setter deg som mål å få en jobb og finner ut at en konkurrent ligger bedre an til å få den?

Men for å svare på spørsmålet ditt så har tannlegen taushetsplikt. Forøvrig slår du meg som en komplett idiot.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg kjører en isolasjonistisk doktrine og bryr meg ikke om personangrep eller annet tull.

Læreren vil slette fraværet helt dersom jeg kan dokumentere at jeg var hos tannlegen, det kan jeg. Fraværet vil opphøre i å eksistere og det vil ikke bli merket som "gyldig fravær" for det spurte jeg læreren om, hun gir sikkert unntak ettersom det bare var den ene timen siden jeg har null fravær fra før av.

Min andre visjon er å bli sivilingeniør og jeg ligger der jeg skal ifølge mine beregninger, så det med at en konkurrent ligger bedre an er ikke et diskusjonstema ettersom jeg er sikret jobb hvis jeg fullfører mastergraden.

Jeg skal aldeles ikke ha noe annet fravær enn 0 dager og 0 timer på skolearena og vitnemålet.

Lenke til kommentar

Det er bare forretninger, ingenting personlig.

Det ville vært "forretninger" dersom du faktisk var hos tannlegen.

Isteden driver du med svindel og drar inn en uskyldig person i saken. Så planlegger du å gå til angrep til han/hun dersom den personen sier sannheten?

Du er et sørgelig unnskylding av et menneske.

Lær deg å ta annsvar for dine handlinger.

Dessuten:

Tannlegen din har taushet ang hva og hvorfor du er der. Ikke om du møtte opp eller ikke har hatt time.

Endret av Runar
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Det der er ikke engang et diskusjonstema, avgjørelsen er tatt. At tannlegen begår et lovbrudd samtidig at jeg begår et lovbrudd gir aldeles ikke noe fritak for tannlegen slik at de kan begå lovbrudd. De skal stilles ansvarlig, det er et oppgjør mellom meg og tannlegen på lik linje at fraværet er et oppgjør mellom meg og læreren.

Lenke til kommentar

Hvis dette er så viktig, kan du ikke da oppsøke tannlegen og bestikken han/hun til å juge hvis læreren ringer? I tilfelle læreren ber om å få se innkallingen, så viser du bare den forfalskede som du allerede har klar? Da har du gått over lik for å får den nullen av fravær, men lengre oppe i denne tråden sier noe om konsekvensene for sånt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...