Baranladion Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Har siden midten av november hatt ett mål om å veie 75kg, startet på 66, er nå på 73,5kg Jeg får i meg 150g proteiner hver dag og spiser følgende Frokost: 100g havregryn m/helmelk mellommåltid: 1liter helmelk Lunsj: Brødskive med egg og leverpostei,200g tunfisk/kylling, pluss en liter helmelk Middag: Varierer, men som regel noe med kjøttdeig eller kylling. Kveldsmat: 100g havregryn m/helmelk Så tar jeg 2 shaker med proteinpulver. Jeg trener styrke 5 ganger i uka: Man-ons-fre: mage først, crunches og situps med vekter på brystkassa biceps, 4x12 reps Triceps, 4x12 reps Underarmer 4x12 reps Tirs-tors Bryst, skuldre, knebøy og legger. Alt i 4x12 reps Jeg har kcal overskudd hver dag, og går opp i snitt 0,6kg i uka. Har jeg gått opp mest i fett eller muskler? Ser dette greit ut mtp på å få litt mer kjøtt på kroppen og da forholdsvis muskelmasse? Lenke til kommentar
Hightow3r Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Har ikke så mye å si på selve treningen, men du kunne jo lagt flere øvelser til hver kropsdel? Du drikker alvorlige mengder melk mann jeg ville roet ned hvertfall en hel kartong, og fokusert på andre proteinkilder når du allerede får i deg 1l+++ fra før. Angående vektøkningen din har du vell selvfølgelig legget på deg muskler , men husk at det aller meste mest sansynlig er veske. Og når du har kcal overskudd legger du på deg også litt fett, men litt muskler har du nokk fått Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 14. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2011 Problemet er å komme opp i kcal overskudd uten den ekstra litern med melk... Og i hovedsak er målet mitt å nå 75 kg, og da uten å få alt rundt navlen Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 andre proteinkilder hadde vært fint, bla. kylling, osv. Om det er fett eller muskler du har lagt på deg, burde du kunne lettere se i speilet. men du drikker unødvendig mye melk. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 14. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2011 ok, da blir planen å kutte ut melka når vekta når 75kg, for så få i meg proteinene fra andre kilder. Da vil jeg kanskje klare å holde vekta der også Jeg har lagt på meg 8kg, men ser foreløpig ikke tegn til bilringer eller mage, heldigvis Høyden er forresten 1.72, så når jeg når målet vil jeg ifølge BMI være overvektig Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Muskler er en feilkilde når det gjelder BMI. Så du kan godt ha mye muskler, men ifølge BMI være overvektig, når du egentlig ikke er det Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 14. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2011 I know, synes bare det skal bli morsomt å være overvektig for første gang i mitt liv Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Cutt da milk man! Og så må du legge til markløft i programmet, det er noe alle treningsprogram burde ha. Og om du vil opp i vekt er weightgainer tingen for deg Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 14. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2011 Må bare få tak i en vektstang først,da får jeg variert øvelsene enda mer... Hva er så farlig med melka? Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Må bare få tak i en vektstang først,da får jeg variert øvelsene enda mer... Hva er så farlig med melka? Er ikke noe farlig Men det er overdrevent store mengder du bruker! Mer enn du faktisk trenger! Som sagt anbefaler jeg weightgainer om du ønsker å gå opp i kroppsmasse. Forresten bra du har med knebøy. Når vektstanga kommer inne får du legge inn markløft også Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 14. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2011 Jeg er liksom så nære målet vettu, ser liten vits i å kjøpe gainer Ser de selger vektstang med 43 kg på europris nå, til 799kr.. Regner med at jeg kjøper det settet. Så må jeg vel supplere med en benk etterhvert også, til benkpress og knebøy med mer vekt. koster litt etterhvert, men jeg klarer å motivere meg mye bedre ved å trene hjemme, samt at jeg kan trene akkurat når jeg vil. Lenke til kommentar
storken Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Men det er overdrevent store mengder du bruker! Mer enn du faktisk trenger!Som sagt anbefaler jeg weightgainer om du ønsker å gå opp i kroppsmasse. Hæ?Du anbefaler han å droppe melka, for å supplere med gainer? Dummeste jeg har hørt på lenge. 1 Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Men det er overdrevent store mengder du bruker! Mer enn du faktisk trenger!Som sagt anbefaler jeg weightgainer om du ønsker å gå opp i kroppsmasse. Hæ?Du anbefaler han å droppe melka, for å supplere med gainer? Dummeste jeg har hørt på lenge. Nei jeg gjør faktisk ikke det! Om du hadde lest innlegget mitt ordentlig hadde du forstått. Jeg ber han om å droppe de store mengdene med melk fordi han bruker melka (virker det for meg) som en gainer til å gå opp i vekt. Så ikke "dropp" melka, men så store mengder er unødvendig. Bruk heller en weightgainer for å komme i kcal-overskudd. 1 Lenke til kommentar
storken Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Nei, hold deg til høyere melkeinntak istedenfor å gå kutte ned på melka og supplere med gainer. Greit, det finnes mange bra gainere ute der, men det finnes også mange dårlige 50% sukker 40% maisstivelse 10% myse/erteprotein gainere. Er du heldig ligger det i magen din 2 timer før du blir dårlig og spraylakker doen. Med melk dannes det en gel (pga kaseinet) i magen som ligger lenge i magesekken og supplerer aminosyrer til kroppen. Jeg har hørt estimat som 6-7 timer før 1 liter melk er fordøyd. Husk på at om du drikker 2 liter, tas det ikke raskere opp - det tar bare lengre tid. Ang trening og kosthold ville jeg kuttet litt i kaloriene. Du legger mest sannsynelig på deg litt for mye fett slik du spiser nå. 7,5 kg på 10 uker er for mye til at det bare er muskler. En liten reduksjon i kaloriinntaket vil ikke affektere muskelbygginga, du er fortsatt i overskudd, men ikke så mye som før. Mitt råd, kutt ca 400 kcal fra det du spiser nå. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 16. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2011 ok, takk for ett veldig godt innlegg Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Litt avhengig av hvilken melk bruker kroppen like under 5 timer på å absorbere en liter melk. Kroppen tar opp ca 6 gram kasein pr time og en liter melk er vel rundt 30 gram proteiner. Håpløst lite spør du meg og om TS tar 1 hel liter melk for proteinene sin skyld (noe jeg ikke tror han gjør). Hadde slitt med å styrte nedpå en liter melk selv liksom. Lenke til kommentar
storken Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Litt avhengig av hvilken melk bruker kroppen like under 5 timer på å absorbere en liter melk. Kroppen tar opp ca 6 gram kasein pr time og en liter melk er vel rundt 30 gram proteiner. Håpløst lite spør du meg og om TS tar 1 hel liter melk for proteinene sin skyld (noe jeg ikke tror han gjør). Hadde slitt med å styrte nedpå en liter melk selv liksom. I boire sin studie ble 30g kasein (ren kasein, ikke noe laktose, sukker og fett) fortsatt absorbert etter 7 timer, så det fins nok ingen absolutte sannheter på hvor lang tid det tar. Jeg kritiserte opprinnelig deg etter din anbefalning av gainer, det trenger jeg ikke utfyllende svar fra TS for å gjøre. Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 (endret) I boire sin studie ble 30g kasein (ren kasein, ikke noe laktose, sukker og fett) fortsatt absorbert etter 7 timer, så det fins nok ingen absolutte sannheter på hvor lang tid det tar. Jeg kritiserte opprinnelig deg etter din anbefalning av gainer, det trenger jeg ikke utfyllende svar fra TS for å gjøre. I og med at TS drikker helmelk og ønsker å gå opp i vekt anbefaler jeg en gainer. Du har ingenting som støtter opp med ditt utsagn at "gainere er dårlige". 100 gram helmelk gir 66 kcal. Til sammenligning bruker jeg TN's gainer som man kan være sikker på ikke er søppel. Den gir 420 kcal(!) pr 100 gram og har et proteininnhold på 20 % kontra helmelka som bare ligger på rundt 3 %. La oss si at du følger pakkens doseringsanbefaling som er 100 gram sammen med 3,5 dl melk. Da får du altså 420 kcal + 66 kcal * 3,5 =651 kcal. Og dette skal man også ta 3 ganger om dagen, i tillegg til at det smaker mye bedre enn melk alene. Det blir mye overskuddsenergi og fort litt "flesk på maga'n". Men mulig at min anbefaling av gainer i forhold til TS mål var upassende. Jeg syns bare at å stappe i seg en helv liter med helmelk på samme tidspunkt er mye, selv hadde jeg spydd. Hadde mye heller gått for gainere som smaker digg og har høyere energiinnhold enn melk. Endret 16. januar 2011 av Bordplate 1 Lenke til kommentar
storken Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 I boire sin studie ble 30g kasein (ren kasein, ikke noe laktose, sukker og fett) fortsatt absorbert etter 7 timer, så det fins nok ingen absolutte sannheter på hvor lang tid det tar. Jeg kritiserte opprinnelig deg etter din anbefalning av gainer, det trenger jeg ikke utfyllende svar fra TS for å gjøre. I og med at TS drikker helmelk og ønsker å gå opp i vekt anbefaler jeg en gainer. Du har ingenting som støtter opp med ditt utsagn at "gainere er dårlige". 100 gram helmelk gir 66 kcal. Til sammenligning bruker jeg TN's gainer som man kan være sikker på ikke er søppel. Den gir 420 kcal(!) pr 100 gram og har et proteininnhold på 20 % kontra helmelka som bare ligger på rundt 3 %. La oss si at du følger pakkens doseringsanbefaling som er 100 gram sammen med 3,5 dl melk. Da får du altså 420 kcal + 66 kcal * 3,5 =651 kcal. Og dette skal man også ta 3 ganger om dagen, i tillegg til at det smaker mye bedre enn melk alene. Det blir mye overskuddsenergi og fort litt "flesk på maga'n". Men mulig at min anbefaling av gainer i forhold til TS mål var upassende. Jeg syns bare at å stappe i seg en helv liter med helmelk på samme tidspunkt er mye, selv hadde jeg spydd. Hadde mye heller gått for gainere som smaker digg og har høyere energiinnhold enn melk. Eh, jo - jeg støttet opp synspunktet mitt i det andre innlegget mitt i denne tråden. Kanskje dette ble litt for nyansert da jeg sa at det finnes bra gainere, slik som TN sin. Å dra frem energitetthet ser jeg virkelig ikke hvordan er relevant. Å være kvalm etter en liter helmelk er ikke normalt spør du meg. Hvis du ser på kostnaden av TN sin gainer i forhold til melk finner du at du får du nesten 2,5 ganger mer proteiner om du kjøper melk. Siden du ikke sier det rett ut selv: Ja, din anbefalning av gainer i forhold til TS sine mål var upassende. Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Eh, jo - jeg støttet opp synspunktet mitt i det andre innlegget mitt i denne tråden. Kanskje dette ble litt for nyansert da jeg sa at det finnes bra gainere, slik som TN sin. Å dra frem energitetthet ser jeg virkelig ikke hvordan er relevant. Å være kvalm etter en liter helmelk er ikke normalt spør du meg. Hvis du ser på kostnaden av TN sin gainer i forhold til melk finner du at du får du nesten 2,5 ganger mer proteiner om du kjøper melk. Siden du ikke sier det rett ut selv: Ja, din anbefalning av gainer i forhold til TS sine mål var upassende. Du er ufattelig kverrulerende! Energitetthet har all relevans i denne sammenhengen, forholdet er jo energi i melk vs energi i gainer. Grunnen til at jeg dro frem TN's gainer var fordi du var så pirkete i at det bare var erteisolat og sukrose i resten av gainerne på markedet. Du har for eksempel Proteinfabrikkens gainer til under halve prisen av TN's gainer. Men jeg driter i denne diskusjonen. Hvis du er keen på å gå opp i vekt for du slurpe i deg den liter'n med melk hver dag. Jeg for min del tar gainere, smaker godt og mye raskere vektøkning! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå