Espen-kun Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 (endret) Hei, jeg er 15 år og står fast på valget, som sikkert mange av dere andre også har gjort Saken er at jeg er veldig intressert for film, data og ski. Ski står jeg på så og si hver eneste helg + flere ganger i uka i løpet av vinteren, og data bruker jeg stort sett hele tiden, og vill si jeg kan greit mye om datamaskiner. jeg kan også så vidt noe enkle ting i photoshop og andre adobe programmer. Film er en stor del av livet mitt, og jeg elsker å filme, redigere og se på film. Og lurer da på, hvilke linjer har noe å tilby som jeg er intressert i? Har Media og kommunikasjon i fylket, men har også hørt om NTG newschoolers i lillehammer, men jeg er usikker på om det er krav om å være så og så god for å komme inn? Står på twintip ski og jeg er på vei til å bli bedre, men vill ikke kalle meg selv god på det stadiet jeg er nå, så derfor er jeg litt usikker. Håper noen kan hjelpe meg, tusen takk Endret 14. januar 2011 av Espen-kun Lenke til kommentar
tuppenballe Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Kjør på med medier og kommunikasjon. Stå på ski kan du gjør på folkehøgskole etter på hvis du føler for det Lenke til kommentar
BlueCreature Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Kjenner flere "jibbere" som går medier og kommunikasjon. Kjøyr medier og kommunikasjon. Lenke til kommentar
Espen-kun Skrevet 14. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2011 Takker for svar fant ut at det var opptakskrav, og med tanke på nivået som var/er på dette årets førsteklassinger på newschool, er sjangsene så og si minimale for meg Lenke til kommentar
Krom-stag Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Om du er intressert i lange dager, fast timeplan året rundt, bli mindre smart, måtte hele tiden ta ansvar for at du lærer deg ting, ta media. Jeg personlig vurderer å dumpe, for så gå 1vgs på SSP, etter en jævla dritt-termin på MK. Kjør gjerne på med spørsmål. 2 Lenke til kommentar
Espen-kun Skrevet 14. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2011 (endret) Mhm.. Har hørt det går an å velge mellom 2 ''hovedgrupper'' eller hva jeg skal kalle det når du begynner på media: Film eller foto. Hva går film ut på? lage tv programmer, eller lage egne filmer for eksempel. Og er det mulig å låne utstyr av skolen, som videokameraer og kameraer? Endret 14. januar 2011 av Espen-kun Lenke til kommentar
Krom-stag Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Mhm.. Har hørt det går an å velge mellom 2 ''hovedgrupper'' eller hva jeg skal kalle det når du begynner på media: Film eller foto. Hva går film ut på? lage tv programmer, eller lage egne filmer for eksempel. Og er det mulig å låne utstyr av skolen, som videokameraer og kameraer? Tipper du referer til noe som kalles PTF (Prosjekt Til Fordypning) der vi på skolen vår fikk valget mellom "kortfilmproduksjon" og "flerkameraproduksjon". Man pleier å få lage sine egne filmer, men mest sannsynligvis får du en oppgave. Vi har mulighet for å låne utstyr av skolen. Lenke til kommentar
ullibull Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Heisann Jeg sto også fast som femtenåring om hvilken retning jeg skulle ta på videregående. Jeg hadde også en sterk interesse for film, og jeg vurderte å ta Media og kommuniksjon på videregående. Når min far fikk vite om min vurdering fikk jeg en tankevekkende forklaring på realiteten som venter de som tar denne retningen. Etter samtalen med min far innså jeg også at min fasinasjon for film var heller rettet mot selve filmindustrien. Jeg mener da de som faktisk bestemmer filmene som skal lages. Jeg var alltid interessert i Box office, det vil si hvilken filmer som tjener mye eller lite. Hvorfor det er slik osv. Jeg tok derfor studiespesialisering med økonomifagene som valgfag. I tillegg tok jeg realfagsmatte. I dag studerer jeg ved NHH, og drømmen om å jobbe i filmindustrien er fortsatt i live, og kanskje MYE nærmere nå, enn om jeg hadde valgt en annen retning. Poenget er: Du trenger nødvendigvis ikke å studere film for å jobbe innenfor filmbransjen. Jeg anbefaler at du kanskje tenker på studiespesialisering der du kan ta mediafag som valgfag. 2 Lenke til kommentar
Espen-kun Skrevet 14. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2011 mhm... du ga meg noe å tenke på der! har fortsatt enda god tid til å bestemme meg, og skal ha samtale med rådgiver på skolen snart, så får håpe det hjelper litt. Men jeg tror min film interesse er mere rettet mot å lage film, stå bak kamera der det skjer. Det jeg vill jobbe som er jo å lage skifilm på et nivå som er litt høyere oppe en 1 youtube film, fks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå