th1nk Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 (endret) Kan noen si meg om dette er riktig tilkoblet? Vi har alltid fagfolk til å skru opp bokser og sånn når det har trengtes, men det er mange år siden nå, og jeg har tatt ledningene ut for å prøve å koble i en ny telefon da vi byttet og sånn, men mener jeg har satt de riktig i. Telefonen fungerer som den skal.[Overspenningsvernet er ikke tilkoblet på bildet, fordi her en dag så jeg at det lyste både grønt (nett) og rødt (feil), så jeg tok det ut av veggen. Hva kan forårsake feilen? Det forrige vi hadde ble ødelagt av lynnedslag, men denne gangen vet jeg ikke hva det kan komme av. Strømmen gikk i hele huset for noen uker siden, men jeg vet ikke om det var da overspenningsvernet lyste feil. Kan det ha noen sammenheng? Dette har jeg ikke peiling på.Noe annet rart er at selv om ikke overspenningsvernet er koblet i en stikkontakt, så er kablene som er plugget i det (se bildet) avhengig av å være plugget i det for at telefonen skal virke. Skal det være sånn?(Det er mulig jeg har lagt dette i feil kategori, da jeg synes det var vanskelig å vite hvor jeg skulle legge dette innlegget hen?) Endret 29. juli 2017 av th1nk Lenke til kommentar
agvg Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Noe annet rart er at selv om ikke overspenningsvernet er koblet i en stikkontakt, så er kablene som er plugget i det (se bildet) avhengig av å være plugget i det for at telefonen skal virke. Skal det være sånn? Muligens har du byttet om på inn og ut på overspenningsvernet, men hva mener du med det jeg har sitert? Lenke til kommentar
th1nk Skrevet 14. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2011 (endret) Noe annet rart er at selv om ikke overspenningsvernet er koblet i en stikkontakt, så er kablene som er plugget i det (se bildet) avhengig av å være plugget i det for at telefonen skal virke. Skal det være sånn? Muligens har du byttet om på inn og ut på overspenningsvernet, men hva mener du med det jeg har sitert? Takk for svar! Jeg mener at jeg ikke har overspenningsvernet koblet i stikkontakt nå fordi det lyste rødt/feil. Det ligger bare på gulvet. Men i inn- og utlinjen på overspenningsvernet har jeg fortsatt kablene fra "linje" på speedtouch-splitteren og telefonuttaket i veggen. Overspenningsvernet er jo ikke koblet i noen kontakt nå, allikevel er kablene som er koblet i overspenningsvernet avhengig å forbli koblet i overspenningsvernet for at telefonen skal virke. Så når overspenningsvernet ikke er koblet i veggen, synes jeg det var rart at de kablene som er koblet til overspenningsvernet virker. At de ikke måtte kobles om, mener jeg. Jeg prøvde å bytte om de to kablene i overspenningsvernet, men da fikk jeg "ingen bruker" på telefonen og opptattsignal da jeg prøvde å ringe. Endret 14. januar 2011 av Think88 Lenke til kommentar
mhw357 Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Så hvis jeg skjønner rett, så synes du det er rart at telefonen fungerer gjennom overspenningsvernet selv om det ikke er koblet i stikkontakten? Vet isåfall ikke hvorfor, men hvis det fungerer så fungerer det - ikke grunn til å tenke mer over det! Grunnen til at overspenningsvernet tok kvelden er ikke godt å si, men kan hende det hadde noe med strømbruddet å gjøre. Har selv vært borti overspenningsvern som tar kvelden tilsynelatende uten videre. Men bare kjøp deg et nytt du, så blir det ordnings Lenke til kommentar
PerB Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Overspenningsvernet behøver ikke være koblet til stikk-kontakt for at koblingene på telelinjen skal virke (Overspenningsvernet benytter ikke strøm fra kontakten!) Lenke til kommentar
th1nk Skrevet 21. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2011 Grunnen til at overspenningsvernet tok kvelden er ikke godt å si, men kan hende det hadde noe med strømbruddet å gjøre. Har selv vært borti overspenningsvern som tar kvelden tilsynelatende uten videre. Men bare kjøp deg et nytt du, så blir det ordnings Ja, blir nok til at vi kjøper nytt. Jeg ble bare overrasket over at det gikk så fort før det må byttes ut. Tenkte også at det var noen feilkobling som gjorde at det viste feil, men det ser ikke sånn ut. Lenke til kommentar
th1nk Skrevet 21. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2011 Overspenningsvernet behøver ikke være koblet til stikk-kontakt for at koblingene på telelinjen skal virke (Overspenningsvernet benytter ikke strøm fra kontakten!) Dette var jeg åpenbart ikke klar over. Takk for svaret! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå