fulham Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Hei Kan noen hjelpe meg med en tolkning av denne reklamen: http://smfb.fb.se/wp-content/uploads/2010/10/Skjermbilde-2010-10-18-kl.-10.57.07-AM.png 1 Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 (endret) Jæææævlig lenge siden jeg har hatt reklame analyse, men kan ta det sånn som jeg tolker det: Reklamen spiller på humor, det er en gjeng med elgejegere som er ute på jakt som plutselig blir møtt av alt for mange elger. Det er også en slags form for ordspill i reklamen "Fordelen med å være mange, er mange" sier altså at det er mange fordeler å være flere. Denne teksten gjenspeiler seg i bilde. Elgene har fordel over jegeren siden de er mange. Det reklamen legger vekt på er altså å være "mange", eller flertall. Hele reklamen bygger på at det å være mange, er en bra ting. De tydeliggjør også dette ekstra med å ha den lille teksten: "Med 900.000 medlemmer får vi svært gode avtaler". Altså det er en fordel å bli medlem i Favor siden det er, igjen mange fordeler. Ble litt mye repetering her, beklager for det:p Andre ting å legge merke til (Hvis jeg husker rett) er Bildevinkel, sender, mottaker, budskap, hensikten med reklamen og sånt. Jeg regner med at læreren din har gitt deg noen pekere og tips. Endret 14. januar 2011 av Carlgutt Lenke til kommentar
fulham Skrevet 14. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2011 Takk for raskt svar! Du var til god hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå