Gå til innhold

Innstillinger for D7000


Anbefalte innlegg

Jeg kom over en artikkel om D7000. http://www.kenrockwell.com/nikon/d7000/users-guide/

Der er det lagt ut en fil, som man kan laste ned og innstallere i kameraet. Hva den gjør, er jeg ikke helt sikker på, men jeg antar det er en finjustering av div innstillinger? Når jeg får den opp, så står det at det er en VLC fil, men VLC skjønner ikke noe av den. Hvorfor VLC blander seg inn her, vet jeg ikke.

Jeg lastet så fila inn på et SDHC kort og puttet det i kameraet. Fulgte bruksanvisningen, men fant ikke noe om hvordan oppgradere, eller noe om fila i det hele tatt. Kameraet reagerte ikke i det hele tatt. Er det feil filformat? Må den gjøres om? Pakkes ut?

Hva gjør man galt her? Og er dette noe som gjør kameraet bedre? Noen som har prøvd dette før?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Filen vil føre til at du får "like" bilder som det Ken Rockwell ville fått hvis dere fotograferte det samme motivet. Altså at ditt og Ken Rockwells D7000 behandler råfilene på samme måte, slik at jpg-bildene dine blir "Ken Rockwwellske".

 

Det er sikkert noen andre innstillinger som blir påvirket også, tipper auto-iso blir endret i forhold til fabrikkinsstillingene.

 

Du gjør ikke noe galt i å kopiere Kens innstillinger, men jeg ville ikke brukt dem ukritisk.

 

Og for all del - husk å gjøre som Ken sier i punkt nr 3:

 

3.) My camera is set to mark every file with my ©, name, address and phone number, so be sure to reset your camera to your name and info.

 

Gjør du ikke dette vil alle bildene dine få skrevet inn at det er Ken Rockwell som har tatt dem, noe som kan bli problematisk his du tar et blinkskudd og vil selge bildet i etterkant... At Ken ikke gidder å fjerne dette før han legger ut sine innstillinger til nedlasting får stå på hans kappe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...