Gå til innhold

Anbefalte innlegg

De som har en del utstyr kan registrere seg her:

Det du får er raskere reperasjoner, gratis servicemagasin, eksklusiv support fra canon og litt til.

Du må minimum ha to Canon kameraer (40D eller bedre) og tre Canon linser av en viss kvalitet. (se liste over godkjent utstyr på deres sider) Video-medlemskap finnes også.

Med mitt 40D og min 350D så var jeg dermed ikke kvalifisert...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Canon Professional Service er ikke noe nytt, slik har også Nikon med sitt NPS/NPU-program. Men takk for at du påminte meg om å oppdatere medlemskapet mitt hos Canon CPS. Enda et år med CPS Platinum. :D

 

Noe som betyr at du må være eier av 3Hus av typen 5D MKll / 1D MK lll / 1D MK lV eller 1Ds MK lll, i tillegg må du eie 4 objektiv alle må være L optikk.

Lenke til kommentar
Nikon krever bare ett hus og to objektiv :hmm:

hmmm, du skulle ikke vite hvilke krav Nikon har?

Har aldri tenkt over dette før

 

Jeg fant det:

- Søkeren må være bosatt i Norge.

- Søkeren skal være registrert som eier av minst ett av følgende Nikon profesjonelle kamerahus:F6, D2X, D2H, D2Xs, D2Hs, D3, D3x, D200, D300, D700

- I tillegg til kamerahuset skal søkeren være registrert eier av et annet profesjonelt Nikon-produkt, for eksempel objektiv, blits, skanner eller utstyr for trådløs fotografering.

Endret av hertugen
Lenke til kommentar

Canon Professional Service er ikke noe nytt, slik har også Nikon med sitt NPS/NPU-program. Men takk for at du påminte meg om å oppdatere medlemskapet mitt hos Canon CPS. Enda et år med CPS Platinum. :D

 

Noe som betyr at du må være eier av 3Hus av typen 5D MKll / 1D MK lll / 1D MK lV eller 1Ds MK lll, i tillegg må du eie 4 objektiv alle må være L optikk.

 

Upsann, det var visst bare Gold. :) Eier flere hus, dog en annen person i familien bruker det og 5D MkI er tatt ut av listen. Objektivene trenger slett ikke være L-optikk, jeg har da blant annet TS-E 90mm f/2.8 som er godkjent for platinum medlemskap.

Endret av Shocktrauma
Lenke til kommentar

Canon Professional Service er ikke noe nytt, slik har også Nikon med sitt NPS/NPU-program. Men takk for at du påminte meg om å oppdatere medlemskapet mitt hos Canon CPS. Enda et år med CPS Platinum. :D

 

Noe som betyr at du må være eier av 3Hus av typen 5D MKll / 1D MK lll / 1D MK lV eller 1Ds MK lll, i tillegg må du eie 4 objektiv alle må være L optikk.

 

Upsann, det var visst bare Gold. :) Eier flere hus, dog en annen person i familien bruker det og 5D MkI er tatt ut av listen. Objektivene trenger slett ikke være L-optikk, jeg har da blant annet TS-E 90mm f/2.8 som er godkjent for platinum medlemskap.

 

OK, L eller "spesialoptikk", EFs gjelder ikke uansett om du har et som er både dyrere og bedre enn L optikk., feks kan du ha en 17-40 ff/4 L men ikke 17-55 f/2,8utenom i sølv.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Nå er jo ikke EF-S 17-55 f/2.8 IS betegnet som profesjonell optikk heller, og derfor vil man ikke få de beste fordelene når det primært gjelder de yrkesprofesjonelle fotografene med utstyr der etter. De fleste klarer seg fint med gull- og sølvmedlemskap.

 

PS: EF 15mm f/2.8 fisheye, EF 100mm f/2.8 Makro, EF 200 f/2.8 Mk II, EF 400mm f/4 DO IS, 50 mm f/2.5 Makro 1:2, 70-300mm DO IS, MP-E 65 f/2.8 og TS-E 45mm og 90mm er ikke klassifisert som L-optikk, men likevel godt nok for platinum.

Lenke til kommentar

VIP meg her og der ;) Selv jeg med både 7D og 5DII pluss noen objektiver er for snau til den "statusen". Årsak? Jo de favoriserer de "tullingene" som samler på L-objektiver (som de selvsagt tjener mye bedre på enn på husene).

 

Tviler på at det betyr særlig i praksis, f.eks dersom noe havner hos serviceproffen blir man neppe behandlet som "royal" - mer som alle ordinære Per og Kari. Og neppe gjør serviceproffen en bedre jobb om man er vippa aldri så mye. Er nok bare en gimmick for statussamlere..

 

Tor

  • Liker 1
Lenke til kommentar

VIP meg her og der ;) Selv jeg med både 7D og 5DII pluss noen objektiver er for snau til den "statusen". Årsak? Jo de favoriserer de "tullingene" som samler på L-objektiver (som de selvsagt tjener mye bedre på enn på husene).

 

Tviler på at det betyr særlig i praksis, f.eks dersom noe havner hos serviceproffen blir man neppe behandlet som "royal" - mer som alle ordinære Per og Kari. Og neppe gjør serviceproffen en bedre jobb om man er vippa aldri så mye. Er nok bare en gimmick for statussamlere..

 

Tor

 

Både og. Jobber du med foto så er tiden uten et objektiv eller kamera kritisk, så da er det viktig å få rask behandling. Dette gjelder også i utlandet. Tar jobben lang tid så får du gjerne låne utstyr mens du venter. Det er utrolig nyttig.

Lenke til kommentar

VIP meg her og der ;) Selv jeg med både 7D og 5DII pluss noen objektiver er for snau til den "statusen". Årsak? Jo de favoriserer de "tullingene" som samler på L-objektiver (som de selvsagt tjener mye bedre på enn på husene).

 

Tviler på at det betyr særlig i praksis, f.eks dersom noe havner hos serviceproffen blir man neppe behandlet som "royal" - mer som alle ordinære Per og Kari. Og neppe gjør serviceproffen en bedre jobb om man er vippa aldri så mye. Er nok bare en gimmick for statussamlere..

 

Tor

 

Både og. Jobber du med foto så er tiden uten et objektiv eller kamera kritisk, så da er det viktig å få rask behandling. Dette gjelder også i utlandet. Tar jobben lang tid så får du gjerne låne utstyr mens du venter. Det er utrolig nyttig.

 

Jeg fikk låne et nytt hus da et av mine var inne, og uten å være VIP-regga. Jeg tror det er viktigere for oss hobbyfotografer om hva politikk kjøpestedet har enn om man er en eller annen slags VIPgreie. Proffe som lever av foto har nok gode betingelser i deres lokale fotosjappe uansett.

 

Tor

Lenke til kommentar

@Ole_Gunnar: Jeg siterer CPS sin infoside:

 

For Silver membership:

The registration requirement is two qualifying camera bodies and three qualifying lenses.

Turnaround time on repairs to registered CPS-serviced equipment is five working days.

 

For Gold membership:

The registration requirement is two qualifying camera bodies and three qualifying lenses.

Turnaround time on repairs to registered CPS-serviced equipment is three working days.

Free backup loan service, if the three-day turnaround time for repairs is exceeded.

 

For Platinum membership:

The registration requirement is three qualifying camera bodies and four qualifying lenses.

Turnaround time on repairs to registered CPS-serviced equipment is two working days.

Free backup loan service, if the two-day turnaround time for repairs is exceeded.

 

 

Når dette er sagt så er det enkelte ting som ikke står der. Platinum har mulighet for å låne utstyr som er nytt slik at du får prøvd det før du kjøper noe nytt utstyr - f.eks når 1D IV kom ut på markedet. Jeg har benyttet meg av CPS sine fordeler flere ganger når det gjelder låneutstyr mens kamera og/eller optikk har vært på service - noe ikke butikkene kan hjelpe med så ofte. Skal få byttet programhjulet til det nye låsbare i løpet av to virkedager, og står først i køen når delene ankommer Norge i løpet av vinteren.

 

@ Tor: Pakkene som sendes til verksted skal merkes med klistrelapper "CPS EXPRESS SERVICE" skrevet over seg. Og de blir reparert i løpet av servicetiden som CPS gir - ellers har du låneutstyr på dør om verksted vet de ikke har delene. Det er jo bare tullingene som ikke har L-optikk...... Døh hallo :roll::tease:

Lenke til kommentar

Mangler ett objektiv for å kvalifisere, det kommer seg nok i løpet av året - men lurer litt på om hvor stor forskjell CPS gjør når man trenger å ha ustyr på service? Noen som har erfaring der (Shocktrauma kanskje?)?

 

Jeg har levert inn en del utstyr hos Serviceproffen, CPS medlemskapet sørget for 1 dags leveringstid på check og rens av 3 objektiver og 1 hus etter en våt safari.

Ser ingen grunn til å ikke registrere seg om man er kvalifisert.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Mangler ett objektiv for å kvalifisere, det kommer seg nok i løpet av året - men lurer litt på om hvor stor forskjell CPS gjør når man trenger å ha ustyr på service? Noen som har erfaring der (Shocktrauma kanskje?)?

 

Jeg har levert inn en del utstyr hos Serviceproffen, CPS medlemskapet sørget for 1 dags leveringstid på check og rens av 3 objektiver og 1 hus etter en våt safari.

Ser ingen grunn til å ikke registrere seg om man er kvalifisert.

 

Jeg ser at jeg nå er kvalifisert, men jeg sliter litt med å finne serienummer på objektivene mine. Noen som har en anelse om hvor det står?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...