konduktans Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Skal bygge en spesiell PC med blottlagte komponenter, og kunne tenke meg å ta av hele innkapslingen på PSU-en. Er det noen kloke hoder som vet om det vil skape interferens med de andre komponentene? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 (endret) Det er mulig det vil gjøre det. Det er også mulig at hele maskinen blir mindre stabil nettopp pga elektromagnetisk interferens som den nå ikke er beskyttet mot. Men det værste er at du risikerer å få strøm i deg. Bare å se på psu'ene det. Der er det klistret på en liten lapp som advarer mot å åpne opp pga fare for strømsjokk. Endret 14. januar 2011 av geir__hk Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 14. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2011 Strømmen er jeg ikke redd for. PSU-ene har stått såpass lenge at de har ladet ut seg selv. Har jobbet med elektronikk i flere år, så klarer å passe på meg selv rundt dem Men gitt at fjerning av kassa skaper interferens. Vil det kunne gjøre permanent skade? Og hvis jeg skulle bygge et Faraday-bur til den, holder det å bruke vanlig perforert metall da? Vil nemlig ikke ha den stygge, stygge kassa som sitter på den nå! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå