djonn Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Hei, jeg er en 16 (snart 17) år gammel gutt. Jeg har alltid hatt en "mage" men har de siste årene klart å trikke den veldig ned. Skulle gjerne ha fått til en six-pack, men vet at det ikke er det letteste målet. Nå er jeg veldig giret på å få det i gang, men lurer på treningstips og også kanskje erfaringer?.. fra dere Så hvis dere kan fortelle hva dere mener JEG bør gjøre så vennligst kommenter Litt personlig info: 181cm høy 76kg er ikke "tynn" men er ikke helt fet heller, har noen muskler i magen men har et lag med fett på ca. 2 cm oppå som jeg ikke får vekk!! PS. Hvis du ikke har noen lignende utgangspunkt som meg (hvis du er normalt tynn) så vennligst ikke snakk ut ifra erfaringene dine for jeg har det motsatte utgangspunktet. Takk på forhånd ) Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 En sixpack lages på kjøkkenet, ikke på treningssenteret . Altså, du må ha temmelig lav kroppsfettprosent før magemusklene vises, uansett om du har sterke magemuskler. Lenke til kommentar
benfa Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Du må ut å jogge eller sykle! Og jeg har selv en tro på at magemusklene jobber bedre av statisk arbeid, så tren plankeøvelser (sideplanken, planken) Lenke til kommentar
djonn Skrevet 14. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2011 Jeg trener planke sit-ups og "crunches", men skal begynne trene det "skikkelig" nå. Ikke bare noen ganger til dagen lissom. Jeg spiller fotball 5ganger i uken så jogger/springer mye. det er denne joggingen som har fått magen ned så mye som jeg har fått den nå, men får ikke vekk de siste 2cm med fett. MÅ jeg ta en type slankekur?.. eller holder det med at jeg tenker LITT mer over hva jeg spiser og spiser bare til jeg er mett og ingenting mer?... Lenke til kommentar
Hightow3r Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Du MÅ ligge i kcal underskudd, enkelt og greit. og om du ikke vil miste alle muskelfibrene på kroppen ligg ca 3-500kcal under og få i deg nokk proteiner, karbs og sunt fett. Lenke til kommentar
djonn Skrevet 14. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2011 Så da må det begynnes å telle karbohydrater også... jaja.. noe må vel til .. Med tanke på at jeg IKKE er noen forsker eller noenting i nærheten, kan noen forklare litt mer nøye om hva jeg kan spise og ikke og hva jeg ikke bør spise såå mye av?! Lenke til kommentar
benfa Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Last ned "mat på data", der kan du føre inn hva du spiser på en dag, er ikke 100% nøyaktig men det er brukbart. Google det så får du lastet det ned. Lenke til kommentar
djonn Skrevet 15. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2011 Takk, takk benfa.. Skal prøve det ut nå.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå