stigzy Skrevet 17. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2011 Kan muliges være coilene som førte til fusking ja, men det gikk over etter et par dager :-) Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 du kan eventuelt etter en kjøretur la bilen få stå i 2-3 timer på tomgang med varmeapparatet på max varme og vifte, med resirkulering PÅ. og still inn slik at den blåser ned i gulvet. da tørker den vertfall innvendig! er du sinnsyk? 2-3 timer? du er faen ikke klok! hva skjer med en bil som har katalysator som står å går for lenge på tomgang? jo. den blir tett. mange som bare daukjører bilen og lar den gå på tomgang lenge om vinteren for at den skal tine av, så blir den tett så lyser det i motorlampa. ikke bra for en bil. ikke finn på å la bilen stå å gå for lenge. Så lenge det ikke er noe galt med motoren er dette 100% tullprat! En halvmoderne bil med katalysator har også LAMBDASONDE, og har dermed kontinuelig finjustering av a/f ratio og skal kunne stå i ukesvis på tomgang uten problemer. Bare vær sikker på at kjøleviftene fungerer, dvs. starter når motoren er i ferd med å bli FOR VARM, dog IKKE tidligere. (i daglig normal bruk brukes ikke kjøleviftene, så en feil der kan lure uoppdaget i flere tiår) 1915, hvilken kompetanse har du for å uttale deg? Jeg er bilmekaniker med merkeverkstederfaring fra ca. 10 forskjellige merker og er også utdannet tekniker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå