Kellu Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Hei Her forleden fekk eg meg ny datamaskin. Eg hadde da brukt en bærbar, men fekk meg da en ny stasjonær. Eg brukte trådløs tilkobling på den forje datamaskinen, akkuratt som på den nye. Men etter at eg fekk den nye går det ufattelig treigt. Eg ligger å vibber fra "litt høyt" til "ekstremt høy" "latency". Kan noen forklare meg om det er noe eg kan gjøre? er fryktelig irriterende! Mvh! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Sannsynligvis dårlig signalstyrke som er årsaken. Bærbare maskiner har ofte gode antenner. Lenke til kommentar
olemk Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 det kan være signalstyrken fra altibox-routeren, har samme problemet hjemme, rekker ikke engan til rommet mitt i etasjen over :S noen som vet om dette kan justeres? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Det man kan gjøre er å koble til en god 11n-router eller aksesspunkt og plassere den på et gunstig sted. Buffalo WZT-HP-G300NH er en router som har lang rekkevidde. Lenke til kommentar
olemk Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 "Buffalo WZT-HP-G300NH er en router som har lang rekkevidde." rett og slett kraftigere? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 (endret) Den har større effekt enn gjennomsnittsrouteren ja. Den sender med ca 100mW mot normalt 28mW. I tillegg har den ekstra følsom mottaker og MIMO (flere antenner og datastrømmer). Endret 19. januar 2011 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå