Gå til innhold

Mandrake 8.2 (cooker) er ute

Anbefalte innlegg

Den 28 Januar i år ble Beta versjonen til Mandrakes nyeste Distro lagt ut på nettet. Mandrake 8.2. Og for de som har rask internett som meg,.. og har tatt seg tid å laste det ned,... så ville jeg gjerne ha delt mer erfaringer om denne !

Jeg merket ikke stort,... Men la merke til at sikkerheten var bedre enn før,.. og det trøttendes Control Centeret ser ut til å funke mer "stabilt"?

- Nyeste Gnome medfølger samt XFree86 4.2 (men den hadde ikke nye drivere for mitt ATI kort da,...) - SLiter enda med dritt drivere,... *sukk*

Standard Kernel på denne Beta : 2.4.17

Alt det lille ekstra de har lagt til kan jo selvsagt lastes ned enkelt vis på hvilken som helst distro,.. Men har installert dette på en annen HD og har denne mandraken i tillegg ! - (liker å eksperimentere,...)

(en annen liten feature som er lagt til er med LILOen,... den har annet look i grafisk mode,... og den er nå ferdig endret til nopentium for AMD Athlon brukere ,.. (med tanke på buggen de fant, men dette er da ikke akkurat store greiene å gjøre ellers heller da,... :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette skal bli heftig å prøve, for Mandrake er, som jeg ser, den eneste gode Linux-utfordrer til Windows på desktopen... :smile:

Jeg håper i løpet av noen versjoner (enten 8.2, 8.3 eller 9.0) av Mandrake, at de får laget den såpass brukervennlig at Linux på _alle_ måter blir bedre enn windows....

En annen ting er kompilering... :mad: kunne dette blitt gjort mere brukervennlig eller grafisk, hadde overgangen til Linux for min del, og sikkert mange andres også, blitt vesentlig lettere...

Det er brukervennligheten jeg elsker Mandrake for, men den kan absolutt gjøres bedre...

KDE 3.0 og Gnome 2.0 blir da også kjekt å få testet ut... :grin:

Lenke til kommentar

Mandrake er bra synes jeg,.. Men synes personlig at sånn Distroer i Linux er veeldig sånn smak & behag opplegg,... De beste jeg har prøvd er nok Mandrake, RedHAT og Caldera.... - Turbo LINUX fallt ikke helt i smak hos meg,... vet ikke hvorfor,... likkte det bare ikke,.... Når det gjelder KDE og GNOME så er de begge gode Window Manangers :wink: - Men liker bedre WindowMaker ,... (den nyeste (som også følger med på 8.2) har fiksa endel bugs fra tidligere versjoner,.... Denne WindowManangeren liker jeg fordi den gir meg mer stil og utseende enn de andre,.. den er dessuten også mye mer raskere i bruk ! - Men vil nok også si der at dette er etter smak & behag å bedømme !

Men kan friste dere som vil prøve denne betaen med følgende småtteri som jeg ikke nevnte :

En ny og lettere måte å browsenettverket på /samt deling av filer,... (også en tileggsmeny for å få rask fildeling,... : eks. høyreklikk på en mappe- for å få en meny opp,... nederst = Share folder ! "walla,...!"

En annen ting er DiskBackup ,... (sier seg selv,.. har ikke brukt denne enda,... men regner med den funker,....)

Et nytt meny tillegg for "newbies" blant annet er et nytt tillegg i meny systemet for både Gnomen og KDE....

Eks.

Trykk (K) -> What to do -> View moddify or create a new image -> Bla, bla bla eks. GIMP

osv,...

For de som ikke gidder /eller ikke kan laste ned denne Betaen så kan man sikkert gå på sia deres og lete etter evt. screenshots av denne utgaven !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...