onlineX Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Tenkte å ta opp R1 som privatist til våren og kommer samtidig opp i R2 siden jeg bare har 2 skriftlig fag. (Går i VG3 nå). Og begge foregår på samme dag. Et stort problem? Hva blir alternativet her? Hva skjer hvis en stryk på R2 eksamen til våren. Får man et tilbud om ta opp igjen eksamen? Taper man noe når det gjelder lånekassen. Får man et gyldig vitnemål? Altså det jeg tenker, er å ta R1 eksamen og ikke møte på R2 slik at jeg får tatt det opp på et senere tidspunkt. Det skal være mulig i praksis, sant? Takk for all forslag: ) Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Du får jo uansett ikke tatt eksamen før til høsten(november/desember) uansett hvilket alternativ du velger. Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Kan du ikke velge et annet skriftlig fag..? Lenke til kommentar
onlineX Skrevet 14. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2011 Kan du ikke velge et annet skriftlig fag..? R2 er et krav til utdanningen jeg ønsker å søke etter videregående. Det er også ikke mulig nå så sent ut i skoleåret. Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 (endret) Du får vel ikke gyldig vitnemål, og eventuelle stipend blir gjort om til lån dersom du stryker. Endret 14. januar 2011 av dotten☻ Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 R2 er et krav til utdanningen jeg ønsker å søke etter videregående. Det er også ikke mulig nå så sent ut i skoleåret. Akkurat det hjelper vel ikke særlig når du allikevel ikke har mulighet til å ta det faget (: Men så lenge du ikke har planer om å søke skole nå til høsten er det ikke noe problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå