ltdata Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Noen spørsmål til dere som har peiling på musikk. Jeg har skaffet meg fruty loops (et program for å lage musikk på data) Utenom at det tekniske ikke er helt lett, så synes jeg det er vanskelig å lage noe som høres bra ut. Melodiene høres rett og slett ikke bra ut. Jeg har null peiling på noter eller noe slags musikkteori. 1. Bør/må man ha noe teoretisk kunnskap om noter og slikt for å lage musikk? Eller kan man lage noe bra uten slik bakgrunn? 2. Er det musikals talent som avgjør hvor flink man er til å komponer musikk? Er det noen som rett og slett ikke har denne evnen og da bare kan glemme å lage noe musikk? (mistenker at jeg er i den kategorien ) 3. Noen tips eventuelt til helt nybegynnere om hvordan man kan starte å komponere noe musikk? Lenke til kommentar
sLR Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Startet med FL studio for noen år siden, hovedsaklig for å produsere drum and bass og noe dubstep, det er mulig at programmet er litt vansklig å lære seg sånn med en gang, men så fort du kommer inn i det så er det flytende lett. : ) Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Hvis man har talent for musikk, så lærer man det fortere. Uten øvelse er man like håpløs om man har talent eller ikke. Det er en stor fordel å ha peiling på musikk fra før av før du begynner å skrive melodier. Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 14. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2011 ok takk. Så hvordan blir jeg flink til å komponere musikk? Bare være tålmodig og prøve å lage melodier i FL? Bør jeg lese noe musikkteori? Noe tips om hva jeg bør lese på? Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 hva slags musikk har du tenkt å lage? Trenger ikke å kunne noter for å lage elektronisk musikk. Lytt til forbildene dine, tenk over hva det er de gjør, følg tutorials. Trenger ikke noe særlig musikkteori, men det hjelper å vite hva som klinger godt sammen. Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 18. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2011 tenker på å lage litt fjortiss trance i begynnelsen. Virker lett å lage og det finnes mange instrumenter som passer. Ser på tutorials på youtube og folk lager fengene melodier i løpet av få minutter. Jeg klarer som regel å høre når noe er surt, men å lage en melodi som fenger er temmelig vabskelig får meg per idag. Men takk for tipsene, da tar jeg og ser på noen youtube vidoer og bare prøver meg fram. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå