nomore Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Ikke så rart, mener eg, siden dette blir en individuell subjektiv og skjønnsmessig vurdering fra tilfelle til tilfelle. Lenke til kommentar
noxon Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Med en gang varen er pakket opp, så blir den en b-vare, og kan ikke selges som ny. Hvis den i tillegg har fått noen skader som gjør at prisen må reduseres ytterligere, kanskje under marginene de egentlig har på varen. Da blir det jo veldig opp til selgeren hva han tror den kan bli solgt for, og det er vanskelig å lage faste rutiner på slikt. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 (endret) 600,- for ubegrenset bruk og leie av en 360 i opptil 30 dager synes jeg tross alt ikke er så ille. I tillegg må produketet kontrolleres og klargjøres for ny kunde til en mulig nedsatt pris. Åpent kjøp er en rimelig raus ordning som jeg mener er totalt feil å misbruke til "la barna teste produktet". Forøvrig får man aldri noe godt inntrykk av en 360 uten å aktivere det 30 dagers "Live Gold" abbonementet som følger med hver solgte maskin. Dette aktiverer man når man konfigurerer maskinen ved første oppstart og dermed må ant. butikken også legge med et nytt "Live Gold 1 month" kort som koster penger eller selge den uten dette. Endret 24. februar 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Men det er store forskjeller på returretten til Siba og Elkjøp. Hvorfor prøver ikke Siba å bli like gode som konkurentene? Det står og på Siba.no at de ikke tar f.eks harddisker i retur. At butikkene taper penger på at kundene bruker returretten, det er noe butikkjedene selv har bestemt. Det bør da uansett ikke gå utover kunden pga at varen ikke kan selges som a-vare. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Å bruke ordningen til å "teste ut ting" er misbruk. Lenke til kommentar
Fattigmann Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Å bruke ordningen til å "teste ut ting" er misbruk. OI, var lenge siden jeg leste denne tråden. Mulig jeg er dum, men hva er egentlig formålet med "åpent kjøp" hvis det ikke er for testing?? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Å senke terskelen for at kundene kjøper dyre varer hos dem, i stede for konkurrenten, når de vet at her får de levert varen tilbake om de ikke er fornøyd. Lenke til kommentar
Fattigmann Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Å senke terskelen for at kundene kjøper dyre varer hos dem, i stede for konkurrenten, når de vet at her får de levert varen tilbake om de ikke er fornøyd. Er vel det jeg oppfatter at ordningen er til , og.. Og det er vel det som kalles testing? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 (endret) Nei, "åpent kjøp" innebærer ikke noe som helst selvfølgeligheter i selve ordet er avhengig av regelverket leverandøren velger å ha for ordningen. Se eks. på Komplett sitt "45 dager åpent kjøp". Noen kjeder/forhandlere er mer rundhåndet enn andre med dette. Endret 15. juni 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Er vel det jeg oppfatter at ordningen er til , og..Og det er vel det som kalles testing? Nei, det er det som kalles å gjøre det enklere for en kunde som tviler til å bestemme seg. Om eg skal kjøpe meg en ny TV og Siba har en til 18k, men eg er litt i tvil om den for eks er for stor for stua, om det blir for mye gjenskinn, om kvaliteten faktisk er så god som selger sier osv Da er det enklere for meg å bestemme meg for å kjøpe TV'n til 18k når eg vet at Siba tar den tilbake igjen og gir meg pengene tilbake om eg ikke er fornøyd. Testing vil eg påstå er å trekke den lenger. Men i korte trekk er det mange likheter, men det er allikevel ikke det som er poenget eller meningen med ordningen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå