Aksel114 Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Håper virkelig dette er rett kategori for tråden! Men ja, nå er det helg igjen som betyr bakrus igjen. Er litt lei av og ligge på benken hele søndagen. Fintes det noen måter og bli "frisk" fra fyllesyka ? eller noe som hjelper mot det? Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Finnes ingen kur for å bli frisk, det sikreste er å ikke bli syk. Tror mye ligger i forberedelsene kvelden før: Kvelden før -Drikk mindre alkohol (neppe aktuelt?) -Drikk mer vann. Når du passerer 6 øl, drikk et glass vann mellom hver øl. -Drikk og spis godt (ikke alkohol) før du legger deg Neste dag: -Sov lenge nok, men ikke for lenge -Kom deg opp og i bevegelse -Få i deg mat drikke og en paracet om du trenger -Hold deg i bevegelse, gå en tur, press deg ut. Hvis du fremdeles er trøtt når du kommer hjem, legg deg på benken, men prøv å ikke ligge der hele dagen. Gjør gjerne en avtale med noen dagen før som du må overholde. Lenke til kommentar
Aksel114 Skrevet 14. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2011 takk for gode tips! skal ha dem i bakhode neste gang jeg skal på bæret Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Jeg kan ikke bidra meg så mye i tillegg til det Ekko har sagt, men jeg kan bare bekrefte at å delvis gå over til vann i de sene timer er bankers! De dagene jeg er skikkelig i kjelleren pleier jeg å banke nedpå masse fastfood og en stor cola. Ernæringsmessig grøsser jeg av tanken, men det hjelper. Lenke til kommentar
Garrian Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Heisann! Her er en side hvor det står mange råd for å helbrede hangover http://www.vinlegging.net/bakrus/reparering.shtml Mvh Vidar Hetlelid Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Beste tipset jeg har er å spy når festen er ferdig. På den måten slipper du å bli syk neste dag! (basert på egen erfaring) 7 Lenke til kommentar
franky12 Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 løpe 3000 meter også svømme 1000 meter 2 Lenke til kommentar
Melkesjokoladen Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 (endret) Medisinstudenter og andre innen helsetjenesten "pleier" å sette på Ringer Acetat I.V og 02 på full flow (9L min) i 10-15 min. Kanskje CPAP om de gidder det. Det skal gjøre underverk! Endret 30. mars 2011 av Melkesjokoladen 1 Lenke til kommentar
Kimannjer Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Går an å prøve Bakis. Har ikke prøvd det selv, så vet ikke om produktet fungerer. Lenke til kommentar
J-nome Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 personlig husker jeg alltid på å drikke masse vann og spise en feit kebab før jeg går til sengs. Lenke til kommentar
spinnwild Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Og husk å drikke mye dagen der på! man må få rehydrert kroppen igjen. Og spise godt. Cola Lenke til kommentar
thadon Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Fungerar det å "reparere" ved å ta ein pils\drink eigenleg? Har aldri våga i frykt for å gjere det verre. Nokon som har erfaringar med det? Pleier sjølv å eta og drikka ein heil del vatn, er fortsatt dårleg dagen-derpå, men trur ikkje det gjer det verre akkurat. Om eg kjennar meg heilt jævli pleier eg liggje i senga og døse i eit par timar før eg tar og et godt, drikk masse vatn, kanskje går ein tur ut for å få firisk luft og tek ein dusj. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 sørg for at promillen er på tur ned og ikke opp og spis noe junkfood før du legger deg. dagen etterpå drikker jeg MASSE vann og kaffe og tar meg en paracet og en kald dusj, gjør underverker Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Fungerar det å "reparere" ved å ta ein pils\drink eigenleg? Har aldri våga i frykt for å gjere det verre. Nokon som har erfaringar med det? Seff funker det... For ikke å snakke om å ha et kraftig drypp med "edel fløte" (det er baileys) i morgenkaffe'n. 1 Lenke til kommentar
4ri31 Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 INGEN som har nevnt å drikke 1L melk?! Det trodde jeg aldri skulle fungere, men faen. Beste fyllesyke-medisinen som finnes, jo! Merk: Den må være kald. Hah ;D Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Personlig prøver jeg å sove 4 max 5 timer for så å ta meg en nutrilett-shake. Fungerer hver gang jeg klarer å komme meg opp tidsnok. Lenke til kommentar
MrBadger Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 (endret) haha feil postet Endret 12. mai 2011 av MrBadger Lenke til kommentar
spinnwild Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Link til vg.no: "Hjelper noe mot fyllesyke?" Det meste har ingen "dokumentert effekt", husk det. Råd du får er ting som funker for individet du får det fra. Du må nok selv prøve deg fram og finne ut hva du synes funker for deg Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Det eneste som har dokumentert virkning mot fyllesjuke er å unngå å bli fyllesyk. Årsaken til at man blir fyllesyk er ganske enkelt at alkohol er et giftstoff som kroppen reagerer negativt på. Hovedårsaken til at man blir fyllesjuk er dehydrering, rett og slett at kroppen gir fra seg for mye vann og derfor trenger påfyll. Dette fører til ubehagelige bivirkninger som hodepine, kvalme, svimmelhet osv. Derfor er det to særskilte grep man kan gjøre, men disse må altså gjøres FØR du rekker å bli fyllesjuk. 1. Drikk rikelig med alkoholfri drikke, sammen med alkoholen. Drikker om inneholder koffein vil ikke være like effektivt og muligens gjøre vondt verre, da koffein er vanndrivende og vil bidra til dehydrering. 2. Drikk MINDRE alkohol. Desto mindre alkohol du drikker, desto mindre blir forgiftningen og derfor også plagene dagen etter. 3. Legg deg i rimelig tid og slutt drikkinga en stund før du legger deg. Dette for å unngå "å kjøre seng", altså å legge seg på stigende rus. Lykke til! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå