Puseknut Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 (endret) Heisann alle smartinger! Legger ved to bilder, et ladder-diagram og koblingsskjema for PLS. Trenger også input på det jeg har gjort:p Oppgaven går iværtfall utpå å installere en vifte på eksisterende transportbånd. Vifta startes samtidig som motoren og stopper et kvarter etter motoren stopper. Her er ladder og tilordningslista, jeg har kun satt inn kontaktoren i tilordningslista. Lurer også på om kontakten T37 i Network 4 burde vært invertert. Har satt inn kontaktor og motorvern i koblingsskjema, skal jeg sette inn noe mer der? Endret 14. januar 2011 av Puseknut Lenke til kommentar
V_B Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Hei. Har ikke jobbet noe særlig med Siemens (S200??), men kan gi det et forsøk. I nettverk 1 så tror jeg det hadde vært fint med en "positiv flanke" på bryter. Det er alltid en sikkerhetsmessig fin ting å ha for å starte anlegget. Det andre som slo meg var nettverk 2 og 5. Invers 1.4 vil her både sette og resette Q0.7 på likt? Kunne det vært en idè å heller prøvd å få lurt inn en set/reset vippe til vifte start og stopp funksjonen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå