DrDoogie Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Lurer litt på hva ekspertene her mener er beste veien å gå, i situasjonen at man har flere websider å laste ned (les: ma-hasse sider), god båndbredde men mindre god maskin. Kaste opp en masse tråder? Noe finurlig med å be om flere sider samtidig? Hører med til historien at det hele går ut på å stjele en database, ved å poste GET og parse det man får. Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Jeg har bare drevet med slikt før Perl fikk god trådstøtte (vet ikke hvor god den er nå). Jeg pleide bare å lage programmet slik at man kunne starte flere instanser av det. Med mindre du snakker med en særdeles rask maskin, vil den neppe takle mer enn 5-10 instanser av gangen uansett. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Vet ærlig talt ikke. trådstøtte var buggy før version 5.6, men fork funker nok bra. du kunne forka if scalar @procs < $max eller noe sånt. det finns moduler får å finne andre processer. enda mere avansert, brukt shared memory for å holde kontroll på hvor mange processer som kjører 10 er sikkert et fornuftig tall. hvilken db skal du bøffe? Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 14. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2003 ...10 er sikkert et fornuftig tall. ...hvilken db skal du bøffe? Jau, det kan man jo telle til uten å ta av seg skoa óg... Tror jeg bøffer først, og skryter av det etterpå. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Hvor mange sider er det snakk om? 10,000 eller 100,000? Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 15. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2003 Hvor mange sider er det snakk om? 10,000 eller 100,000? 1000 til å begynne med, så kan det heller stå å koke litt i bakgrunnen etter den tid. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 ok. si hvilken db det er da Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 16. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2003 ok. si hvilken db det er da Vilikkevilikkeikkeikkenei! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå