Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Har noen ubrukte penicillin-tabletter fra forrige sykdom. Akseptabelt å ta dem nå?


GrandMa

Anbefalte innlegg

Heisann. Fikk Apocillin på resept for ca et år siden. Da fikk jeg 3-4 brett eller noe slikt. Det som skjedde var at jeg mistet et brett med 6 av 7 tabletter fortsatt i brettet og fant ikke dette før en stund etter sykdom. Nå har jeg blitt syk igjen og jeg må innrømme at det frister voldsomt å ta 2 om dagen (morgen og kveld). Er ikke syk nok til at jeg gidder å dra til legen, men det hadde bare vært så digg å bli ferdig med denne faenskapen her. Kjenner jeg er på vei til å bli frisk nå så derfor tviler jeg på at jeg trenger mer enn de tablettene som er igjen.

 

Hvilke negative konsekvenser kan det få om jeg tar disse 6 tablettene? Jeg vet at det ikke er anbefalt at man selvmedisinerer seg selv, men hvis ikke det er noen reele farer med å ta dem så tror jeg at jeg bare kjører på med vanlig dosering til brettet er tomt.

 

Takker for eventuelle svar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har et poeng. ;) Tror jeg har bihulebetennelse og det er vel en virusinfeksjon så jeg tror jeg dropper det da. ;)

 

Vel, bihulebetennelse skyldes bakterie ikke virus, så apocillin hjelper mot det (men ikke mot akutt bihulebetennelse, det er fåresaket av virus og er ikke påvirket av noen typer penicillin).

 

Spørsmålet er da om du er sikker nok på om det er bihulebetennelse du har? Om det er noe virusbasert isteden kommer du bare til å bli sykere av apocillin (symptomer + bivirkninger). Du kan også bli direkte sykere, husk at mesteparten av bakteriene i kroppen din er godartet og hjelper deg mot sykdom, apocillin dreper de gode bakteriene også, så sitter du igjen med virus og svekket forsvar.

 

Vil uansett fraråde deg selvmedikering. Du kommer sikkert til å bli frisk snart uansett, å drepe alle de gode bakteriene i kroppen din er unødvendig og du kan også få ubehagelige bivirkninger feks. diaré.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...