ape i båt Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 (endret) Jeg er ekstrem motstander av voldtekt. Endret 17. januar 2011 av ape i båt Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Da er du vel for kastrering av alle menn, siden visjonen din ikke lar seg gjennomføre på noen andre måter enn det. Lenke til kommentar
ape i båt Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Jeg ønsker null voldtekter. Det er et ekstremt standpunkt. Jeg ønsker også en mest mulig fredelig verden. Hører du? MEST MULIG fredelig. Ikke nokså fredelig, stort sett fredelig eller meget fredelig, men MEST MULIG fredelig. Ekstremt, ikke sant? Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 (endret) Forumet har blitt et tilholdssted de med de mest ekstreme synspunktene. Det er ikke noe galt med ekstremisme i seg selv. Jeg vil faktisk påstå at ekstremisme sjelden er den rette veien. Ekstremister har ofte dårlig perspektiv, og muligens problemer med å forstå situasjonen de befinner seg i. En mer nyansert og reflektert tilnærming er nok bedre. Kan du nevne noen tilfeller der ekstremisme har ført til noe godt? EDIT: Det å være 'ekstrem motstander' av voldtekt er ikke akkurat det vi tenkte på, men jeg ser poenget ditt. Endret 17. januar 2011 av Dux ducis Lenke til kommentar
ape i båt Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 (endret) Ekstremister har ofte dårlig perspektiv, og muligens problemer med å forstå situasjonen de befinner seg i. En mer nyansert og reflektert tilnærming er nok bedre. Du setter opp et falsk dilemma her. Det er ingen motsetning mellom å være ekstrem og å være reflektert. Kan du nevne noen tilfeller der ekstremisme har ført til noe godt? Ja. Vitenskap. Vitenskapen aksepterer ingen ideer med mindre de kan støttes av den vitenskapelige metoden. INGEN. Ingen synsing, eller som du kanskje ville kalt det: "nyanserte og reflekterte teorier". Endret 17. januar 2011 av ape i båt Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Ser at denne tråden er på vei mot OT, selve politikken kan dere diskutere i rett plass. Ontopic: Forummedlemmer som stiller som folkevalgt? Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Ekstremister har ofte dårlig perspektiv, og muligens problemer med å forstå situasjonen de befinner seg i. En mer nyansert og reflektert tilnærming er nok bedre. Du setter opp et falsk dilemma her. Det er ingen motsetning mellom å være ekstrem og å være reflektert. Kan du nevne noen tilfeller der ekstremisme har ført til noe godt? Ja. Vitenskap. Vitenskapen aksepterer ingen ideer med mindre de kan støttes av den vitenskapelige metoden. INGEN. Ingen synsing, eller som du kanskje ville kalt det: "nyanserte og reflekterte teorier". Så, du påstår at i vitenskap utøves det ikke skjønn/synsing? Hvis du studerer den vitenskaplige metoden du refererer til så finner du nok fort ut at du har misforstått begrepet vitenskap. Tilbake til topic: når de fleste sier "ekstremisme" så tenker de på f.eks høyreekstremisme, osv. Ikke om man er ekstrem tilhenger av Coca-Cola, eller ekstrem motstander av voldtekt. Min påstand var at her på forumet finnes det altfor mange som har kjørt seg fast i ett spor, og at de ikke klarer å fjerne skylappene. 3 Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Stiller for SV i min kommune. Lenke til kommentar
ape i båt Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 (endret) Kult. Endret 22. januar 2011 av ape i båt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå