konduktans Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Jeg vet hva du tenker. Det var et jææævelig stilig prosjektnavn. Helt enig! Etter å ha lest flere andre arbeidslogger av folk som gjør "skikkelige" casemods, har jeg blitt inspirert. Er det ikke litt mer spennende å lage noe virkelig originalt enn å bare vise bilder av en kjedelig, standard PC med litt nye farger? Hvorfor ikke ta meg tid og bruke ferdighetene jeg har brukt mange år på å lære meg? Jeg har både utstyr og interessen til å bygge noe unikt, så da må jeg vel gripe sjansen? Tross lysten, er det veldig usikkert hvilken retning dette prosjektet går. Jeg har nemlig skolegang, dårlig med arbeidsplass og lite penger. I tillegg har jeg til en viss grad tenkt til å oppdatere den gamle abeidsloggen min(se signatur). Grunnen til at jeg i det hele tatt vurderer prosjektet er at jeg har kjøpt et nano-ITX hovedkort til 400 kroner. Det er forhåpentligvis på vei i posten as we speak. For de som ikke har vært borti nano-ITX før, så er det et relativt svakt kort med innebygget CPU, GPU og alt annet som vanligvis er "add-on". Grunnen til at det er interessant, er at det bare 12x12 cm stort. Kjeft gjerne hvis jeg tar feil, men jeg tror det er den nest minste standarden for hovedkort til stasjonær PC. Jeg veit ikke helt hva jeg vil bruke PC-en til, men jeg skal ihvertfall bygge ett eller annet kult med hovedkortet. Foreløpig er den muligens litt i overkant ambisiøse planen er å lage en ca. 15x15 cm kube av eik og plexiglass. Bunnplaten skal være i oljet eik, og kommer iflg. planen til å inneholde DVD-drevet. Har ikke bestemt meg for layout inne i kabinettet, men her er et utkast: Altså DVD i bunnplaten, PSU på den ene sideplaten og HK på den andre. Det må også være en vifte ett eller annet sted. Det kuleste imho ville vært HK på bunnplaten, PSU på den ene sideplaten og vifte på den andre. Jeg har lyst til å sleeve alle kablene med svart sleeving. Det gjelder også ledninger på og fra PSU. Mtp hardware, så har jeg det meste fra før av. Har som jeg sa i den andre arbeidsloggen tilgang til en masse elretur-kasser, og kan lett plukke med meg mye rart som fortsatt er tipp topp. Jeg har planer om å plukke opp en standard ATX psu, ta av kabinettet, og så ordne sleevede kabler. Slimline DVD-drev har jeg plukket fra en GX280, og kobles til hovedkortet gjennom IDE-porten. Har en 100 GB 2,5" SATA-harddisk som skal brukes til filer og OS. Den får 512 MB RAM(kan ha maks 1024). Det er dessverre bare VGA-utgang, men det får jeg leve med på en eller annen måte. Hva tror dere om prosjektet? Tror dere det er gjennomførbart å montere DVD i bunnplaten uten noen form for lister? Én liten feil, og hele bunnplaten er ødelagt =/ Hvordan kan jeg skjære såpass langt inn på langs av treverket? Tenkte på lamellosag, men den skjærer vel bare 2-3 cm inn. Huggjern blir alt for mye jobb. Et alternativ kan være å skjære ut den ytterste delen av rammen med lamello og så bruke drillen til å bore ut det på innsiden. Der trenger det tross alt ikke å være vakkert. BTW: Lamellosag: Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 17. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2011 Ser ut til at prosjektet kanskje blir avblåst. Kortet skulle sendes i posten, men har hverken sett noe til kortet eller hørt noe fra selger. Så da er det bare å vente og se om det kanskje dukker opp noe i posten snart. Hvis ikke, så blir det fort vanskelig å få til noe her... Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Minner om retningslinjene for arbeidslogger, da denne arbeidsloggen ikke oppfyller ett eller flere av punktene i disse retningslinjene. Må derfor vennligst be om at arbeidsloggen utbedres i henhold til retningslinjene. Unnlatelse vil medføre stenging av tråd for å unngå feil bruk av arbeidslogg-kategorien. - Kun skisser. Dette innlegget skal ikke kommenteres i tråden, eventuelle kommentarer kan tas på PM. Rapportér gjerne innlegget når arbeidsloggen er utbedret, så vil dette innlegget bli slettet av moderator. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Stenges inntil prosjektet er på beina igjen. TS kan da enten rapportere den for åpning eller sende en PM til en moderator. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg