Magicmagic Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Jeg ønsker å klage på en karakteren jeg fikk på skriftlig privatisteksamen. Jeg hadde privatisteksamen i kroppsøving og var så heldig og fikk oppgaver jeg hadde skrevet tidligere, i faget ergonomi og bevegelse (omtrent samme pensum som kroppsøving, på musikklinjen). Oppgavene jeg hadde skrevet på skolen (gym-særemner) hadde jeg fått 6 på, så jeg fikk brukt mesteparten av stoffet på privatisteksamen. Endte opp med en 3er som jeg ikke fortjener i det hele tatt. Jeg skal klage, men tingen er at jeg ikke forstår så mye av det som står om å klage. http://www.utdanningsetaten.oslo.kommune.no/category.php?categoryID=45830 Skal jeg kun fylle ut et klageskjema og sende det inn, eller skal jeg i tillegg til å fylle ut klageskjemaet sende inn en klage hvor jeg skriver hvorfor jeg ønsker å klage? (Selvfølgelig klager man hvis man synes besvarelsen er noe strengt bedømt, man må vel ikke begrunne det?) Takk for svar! Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Jeg er rimelig sikker på at du må fylle inn både klageskjema og skrive klage. Jeg husker iallfall at jeg måtte det når jeg klaget inn et fag. Jeg ville personlig bedt en gymlærer ved en VGS sett over oppgaven min og vurdert den før jeg valgte å sende inn en klage. Det er godt mulig at oppgavene du har skrevet tidligere ikke er så gode som du tror og at læreren din på musikklinjen var for snill i vurderingen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå