Erlend R B Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Hei. jeg klarer ikke aktiver auto lighting optimizer på mitt canon 7D. Ifunksjonene C1,C2 og C3 fungerer det. På grønn og CA står den på stander som den skal. Når jeg stiller inn funksjonene P,TV,AV,M og B og prøver å stille på funksjonene i auto lighting optimizer står innstillinen i OFF og IKKE AKTIVERT, uten at jeg klarer åaktivere eller slå den på. Ifølge håndboken skal jeg kunne velge nevnte innstilling i disse funksjonene. Håper noen kan hjelpe meg. Tusen takk. Lenke til kommentar
se# Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Hei, jeg har ikke tid til å sjekke nå, men en del kameraer disabler slike funksjoner hvis RAW-format brukes. Lenke til kommentar
Erlend R B Skrevet 13. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2011 Hei se#. Jeg har prøvet på jpeg, men jeg kommer ikke inn og får ikke stilt på valgene til auto lighting optimizer. Lenke til kommentar
Erlend R B Skrevet 13. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2011 Til se#. Setter jeg funksjonene C1,C2 og C3 på raw så fungerer valgene i auto lighting optimizer helt fint. Lenke til kommentar
se# Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Til se#. Setter jeg funksjonene C1,C2 og C3 på raw så fungerer valgene i auto lighting optimizer helt fint. Ser at hvis "Highlight tone Priority" er valgt disables ALO. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 (endret) C1,C2,C3 er program-innstillinger som man kan legge inn egne preferanser på og enhver form for innstillinger/funksjoner som ellers fungerer i kameraet vil ikke fungere i de 3 egne innstilling-preferanser,såfremt de ikke er lagt inn som en funksjon på spesifikt programvalg. Sannsynligvis er ikke den Cn.F som hindrer for auto lighting optimize lagt inn på forhand i C1,C2,C3 så auto lighting optimize fungerer i de tre programvalgene. Finner du ikke ut av det kan du stille kameraet tilbake til fabrikkinnstillinger,ville også unngå og bruke for mange Cn-F unødvendig da enkelte av disse funksjonene gjør kameraet tregere. Endret 14. januar 2011 av Nautica Lenke til kommentar
Erlend R B Skrevet 14. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2011 Ser at hvis "Highlight tone Priority" er valgt disables ALO. Takk. Det var bare til å trykke deaktiver på lystoneprioritering så var alt OK. Takk for Alle svar og hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå