Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilsterio spiller elendig

Anbefalte innlegg

Har montert 2 stk. Rockford Punch P2 12" i bilen på en RF P4004 4-kanalsforsterker.

Subbene er brokoblet på alle 4 utgangene og jeg har y-ledd på phonokabelen.

Jeg har også 1,5 farad kondensator på strømmen med voltmeter som viser 14,3v når bilen går på tomgang og helt ned til 9v når jeg spiller.

Anlegget spillte mye bedre i den forrige bilen så jeg skjønner ikke hvorfor det ikke spiller like bra nå.

Dynamoen er på 80A så jeg tviler på at det er den.

Jordinga på anlegget er rett på metall, uten en antyding til lakk i mellom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forsterkeren er brokoblet til 2 kanaler.

Hadde Omega Stasjonsvogn før og nå har jeg en Accord Sedan

Vet at det blir dårligere lyd i sedan, men ikke så mye som det er nå.

De funker greit på lite lyd. Når jeg skrur opp volumet får jeg samme problem som om man kobler en subb rett på høytaleren i en klokkeradio. Det virker som om anlegget gir seg.

Mener også at voltmeteret ikke viste mindre enn 12 volt i Omegaen

Det er ingen blokkering mellom bagasjerom og seter. Blir ikke noe bedre selv om jeg legger ned seteryggen

For å si det enkelt: På taket på omegaen kunne jeg riste en milkshake og på bakluka på Accorden kan jeg nesten bygge korthus,

Noe er som det ikke skal være.

Endret av Fjernsyn
Lenke til kommentar

Dårlig kontakt og/eller feilkobling av sub...

Det første du kan gjøre, er å fjerne kondensatoren, så har du evt eliminert et mulig problem, også må du dobbelsjekke alle koblinger, og da spes jordingen (bytte jordingspunkt kanskje?). Sikker på at du har koblet pluss og minus riktig på begge subene? Og VET du at batteriet er bra?

Du bør selvfølgelig bytte kablene mellom batteri og dynamo, og mellom batteri og chassie også som alltid ;)

Har du bare denne ene forsterkeren?? Skal det bli i nærheten av ok å høre på, så har du vel forsterker til fronthøyttalerene også?

Endret av cossiemk1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...