christe Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 hei, jeg skal bytte ut to brytere med dimmere å lurer på hvordan man gjør det... er dette noe man kan gjøre uten å ta kontakt i en elektriker? jeg har litt kompetanse i faget siden jeg går på elektro.(alltid en eller annet i familien som vill ha noen nye lys eller i dette tilfellet bytte brytere:P) vet ikke om det er to poler eller en pols brytere siden jeg ikke har sjekket, vet ikke om det har noe å si. hva trenger jeg? hvordan gjør man det etc. hadde vært fint, vis jeg kan gjøre det selv da selvfølgelig:) PS: vet ikke om dette er riktig kategori. Lenke til kommentar
War Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 (endret) Hvordan er bryteren koblet? Er den en kabel i tak/vegg hvor den ene lederen er trukket ned med en kabel? Det er jo umulig å si hvordan uten å se dimmeren, men det skal være på samme måte som bryteren om det ser slik ut. En strek er da en leder, ikke en kabel. Endret 13. januar 2011 av War Lenke til kommentar
PerB Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 hei, jeg skal bytte ut to brytere med dimmere å lurer på hvordan man gjør det... er dette noe man kan gjøre uten å ta kontakt i en elektriker? Fast installasjon = Elektrikker. Lenke til kommentar
War Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 + opplegget med at, går man elektro selv så kan man gjøre ting privat, men usikker på hvor mange eksamen man må ha. Jeg kan iallefall etter å ha gått elektromekaniske fag. Det går unner "bryter" Trudde man kunne gjøre det selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå