Olestokk Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 hei, jeg har problemer med telenor sitt multimodem, vi her har 8 pcer som trenger internett omtrent hele tiden, pluss xbox, playstation, iPoder,NDS OSV... men problemet med multimodemet er at det tar kun 3-4 maskiner om gangen som kan være VELDIG plagsomt. jeg har kontaktet telenor med ePost mange ganger men til slutt ga jeg opp fordi de aldri ga noe nyttig hjelp, jeg har prøvd å koble til en D-Link DIR-635 for å koble til men den sluttet å virke fordi modemet ikke lar den virke. jeg trenger virkelig hjelp med dette problemet. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Du kan vurdere å sette routermodemet i bridge. Hvis du har PPPoE, så må du logge på med DIR-635 i PPPoE med [email protected] og passord. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 21. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2011 vel, jeg har prøvd det før men det førte bare til at vi bare kunne bruke en maskin om gangen... nå kan jeg heller ikke komme inn på 10.0.0.138 som er der man endrer det. noen som an hjelpe med dette? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 (endret) Hvis du bare kunne bruke en maskin om gangen, så må du jo ha koblet nettverkskabel fra modem i en av lanportene på DIR-635? DIR-635 kan man jo koble et par hundre maskiner mot, teoretisk... Kommer du ikke inn på 10.0.0.138, så betyr det vel at modemet står i bridge. For å få det tilbake til routermodus, så kan du resette det. Dette gjøres ved å stille inn en pennespiss inn i det lille hullet ved strømkontakten i 10 sek. Jeg vil fremdeles råde deg til å bruke bridge på modem. Koble nettverkskabel i WAN-porten på routeren. Funker det ikke, så resett routeren. Endret 22. januar 2011 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 30. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2011 takk, jeg resatte modemet, men jeg endra den til DHCP, og da kunne jeg koble til DIR-635 igjen takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå