Vaktmester'n Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Siden det er så lite aktivitet her for tiden får jeg komme med et lite mini prosjekt I en del år har jeg hatt en egen filserver for backup og lagering av media. Her har jeg backup av alle filmer, musikk, spill og programvare i ISO/MKV/MP3 format. Det er også her HTPC'n min henter data fra. Den startet livet sitt på skrivebordet i en pappeske og en stabel med bøker Alle bilder kan klikkes på for en større utgave. Siden den gang har hardware'n vært oppgradert et utall ganger og den har hatt ørten forskjellige annenrangs kabinetter. I fjor høst kjøpte jeg et Thermaltake V3 kabinett til den og monterte alt sikkelig sammen. Syns Thermaltake V3 kabinettet er fint til og være så billig (395,-). Her står den i gangen sammen med skattekista mi. Jeg har lyst til å integrere en LCD skjerm i sidedøra på kabinettet. Det er skjelden jeg har behov for en skjerm, men de få gangene jeg trenger en skjerm ender det opp med at jeg må dra frem en skjerm og koble den til. Syns det er stygt og ha skjermen stående oppå filserveren permanent. Her er offeret. En LG StudiWorks 560LS, tror det er en 15". Teknisk Museum kommer sikkert til å gråte nå Demonterte foten på skjermen også for moro skyld... Tar vare på disse tingene... Resten går på dynga... Kjøpte skjermen på ett loppemarked for 50,-, men strømforsyningen som fulgte med var alt for liten så jeg måtte finne en ny en i "strømforsynings" esken. En liten testkjøring av skjermen... Har merket opp ting som skal kuttes bort med Dremel'en. Etter litt kutting. Har borret hull og limt fast nye skrue fester til kretskortene. Det er ingen skruehull i kretskortet for skjerminstillinger og jeg tør ikke borre hull i det av redsel for å ødlegge kretskortet så dette limer jeg fast med lim pistolen. En liten test montering... Sånn ser filserveren ut på innsiden. Dette kommer til å bli trangt. Jeg må fjerne 5,25" bay'en for å få plass. Har maskert sidedør på kabinettet og er klar for å merke opp hvor jeg skal kutte hull. Dette var alt for idag. Kommentartråd Lenke til kommentar
Vaktmester'n Skrevet 18. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2011 (endret) Update Har merket opp og kuttet til sidedøra. Ble ganske bra. Inntil videre bruker jeg dobbeltsidig teip for å feste skjermen til sidedøra. Denne teipen er heavy duty Frykter at jeg ikke får den av igjen. Har også forlenget den ene ledningen til den ene katakoden på skjermen. Dette skulle ha vært loddet, men loddebolten har streika så jeg får ta det siden. Så må 5,25" brønnen fjernes. Her er popnagler så det holder... Popnaglene i bunnen var vanskelig å komme til så var det frem med kappskiver og slipe dem bort. Kanskje like greit å rense CPU kjøleren litt også Har støvsuget og tørket rent inni kabinettet og ryddet opp i kabler samt montert et par 120mm vifter foran harddiskene. Den ene vifta måtte stripses fast. Så kom det store øyeblikket. Det passet! Måtte riktig nok fjerne vifta i bakkant av kabinettet, men den er ikke så viktig. Bilder fra andre siden med sidedøra montert. Bildet tatt bak kassa. Video: http://www.youtube.com/watch?v=EODunQLtYSA Her står filserveren ute i gangen igjen og koser seg Er litt små ting som må ordnes. Skulle hatt en U-profil gummilist å tredd på rundt der jeg har skjært i sidedøra. Noen som vet hvor jeg får tak i sånt? Må også lodde litt ledninger og den grå bakplata til skjermen skal jeg vel lakkere sort til etterhvert. Er ganske fornøyd med prosjektet Kommentartråd Endret 18. januar 2011 av Vaktmester'n Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå