Gå til innhold

Fisketur i Troms og Finnmark.


OnklD

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Planlegger en aldri så liten fisketur i månedskiftet juni/juli før jeg flytter sørover for å begynne på studier igjen.

Tenker primært å holde meg i Troms/Finnmark, gjerne mest i Finnmark ettersom jeg sjelden er der for å fiske.

 

Er det noen som kan nevne noen gode fiskevann og elver.

Fisker både med flue og vanlig stenger, etter både laks og ørret.

 

Hvordan er det med laksefisket i Finnmark for tiden? Avgifter etc.

 

Planen er å kjøre opp til hvor en det er, å bli 1 - 3 uker i lavvo alt ettersom hvordan forholdene er og hva tiden tillater.

Er ikke redd for å gå et stykke så det trenger ikke være vei inn, oppmerket løype er heller ikke nødvendig, men er selvfølgelig en fordel ettersom det er ganske ukjent terreng.

 

Vurderer også en tur over grensa (Sverige/Finland), om noen har noen gode steder/historier derifra.

 

Takker på forhånd for tips :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Er et et godt vann inni troms med gode fiske og jakt muligheter, husker ikkje helt ka det heta men skal se om æ finn det opp i gamle bilda :thumbup:

Drar dit nesten hvert år og har en perfekt teltplass rett ved ei elv kor vi har fått over 20 fisk om dagen og noen ryper oppi fjellskråningen

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Er det noen som kan nevne noen gode fiskevann og elver.

Fisker både med flue og vanlig stenger, etter både laks og ørret.

 

Hvordan er det med laksefisket i Finnmark for tiden? Avgifter etc.

 

 

Du kan lese mye på Finnmarkseiendommensine hjemmesider.

 

For laksefiske må du har statskort og fiskekort i den aktuelle lakseelven. Det er veldig mange lakseelver (med ulike priser).

 

Du sier du skal ligge i lavvo, og da regner jeg med du skal ut på vidda eller lignende. Da må du kjøpe fiskekort innlandsfiske, dersom du ikke oppfyller kravene til fritak.

De som må løse fiskekort er alle tilreisende mellom 16 og 67 år. De som fisker gratis er:

• bosatte i Finnmark

• tilreisende under 16 år og over 67 år

• tilreisende studenter eller vernepliktige i Finnmark

 

Om det er noe jeg har glemt så regner jeg med det er andre som kan supplere.

Endret av valentino
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...