Minigud Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Hei, I starten av februar skal jeg til Australia og jeg prøver å søke visum på nettsidene dems nå men mangler essentsiel informasjon som står i passet. Planen er å dra ned til politistasjonen imorgen å bestille nytt men det tar vel gjerne 12 dager? Hvor lang tid tar det å få ordnet visum? NOen gode forslag til løsning her? Takk! Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 (endret) I lavsesong tar det ofte kortere tid å få pass, typisk en uke. Visum til Australia søker du om på nett og det tar ikke lang tid, de beskriver det som "instant processing". Men let veldig godt før du går til politiet og rapporterer passet mistet, de ser ganske alvorlig på tap av pass.. Endret 13. januar 2011 av the_last_nick_left Lenke til kommentar
Minigud Skrevet 13. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2011 I lavsesong tar det ofte kortere tid å få pass, typisk en uke. Visum til Australia søker du om på nett og det tar ikke lang tid, de beskriver det som "instant processing". Men let veldig godt før du går til politiet og rapporterer passet mistet, de ser ganske alvorlig på tap av pass.. Hva skjer eventuelt når jeg rapporterer passet mistet? Får det konsekvenser eller blir de bare grinete? Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 De blir grinete og du må skrive en forklaring på hva som har skjedd og at du har lett på alle tenkelige steder.. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 (endret) De blir grinete hvis du ikke rapporterere at passet er mistet (som du har plikt til å gjøre). Nytt pass (ved vanlig fornyelse) har jeg opplevd at tar svært kort tid. Besøk passkontoret om morgenen og har nytt pass i postkassen neste dag. I høysesong er det selvfølgelig anderledes. EDIT: jeg håper du ikke skal til Queensland. Her vil det fortsatt være store flomskader og vanskeligt å ta seg frem. De trenegr store deler av året for å komme seg opp på bena igjen. Endret 13. januar 2011 av PerB Lenke til kommentar
Minigud Skrevet 13. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2011 Gode nyheter, etter å ha sjekket alt jeg eier 3-4 ganger fant jeg endelig passet mitt! Skal for øvrig til Sydney og jeg håper det blir flom-fri sone der Takk for alle tilbakemeldinger Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Gratulerer! Det er en deilig følelse å endelig finne det.. Og god tur! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå