Prikkus Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Nå har min 1 år gamle HP bærbar begynt å fjuske på internettet. Kan fortelle hva som skjedde den dagen. Ruteren min datt ut, så jeg brukte en usikret nett i nærheten av huset. Etter en stund ble jeg koblet ut fra den og ikke kunne koble tilbake. Så fikset jeg min ruter, og klarte å koble mot den perfekt som vanlig. Men jeg får utrolig treg internett. Min andre bærbar får fint internett fra min ruter, men ikke HP bærbaren. Er koblet til, og det er så treg at jeg kan klikke på facebook, lage meg en kopp kaffe og drikke den opp før jeg er inne på facebook. Er av merke HP Pavilion dv6-1250. MvH Tor Inge Turi Lenke til kommentar
Morten58 Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Forsøk å koble deg til med kabel (vanlig nettverkskort i PC-en istedenfor trådløst nettverkskort) - ihvertfall som en del av feilsøking. Formålet er å få utelukket noen av de mulige årsakene. Forsøk også å utelukke at virus/malware er årsak, dvs. følg en av oppskriftene du finner på en annen plass i forumet. Det holder sikkert med MBAM Malwarebytes Anti-Malware for å få et overblikk, dvs. at du ikke behøver å følge en omfattende guide til punkt og prikke. FaceBook har hatt visse problemer idag - en haug av brukere i europeiske land har hatt problemer med å komme inn på FB. Hvis dette er årsaken kan du droppe forslagene over. Samtlige forslag her var såkalt "grunnleggende feilsøking", rettet mot å peile inn mulig årsak og ikke mot å fikse ting. Lenke til kommentar
Prikkus Skrevet 15. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2011 Takker for svar Nå er kabel uaktuelt siden ruteren er hos husverten min. Han styrer den, telenor adsl trur jeg. Jeg kommer inn på ruteren hannes, men det trur jeg hjelper lite. Virus kan være en mulighet. Men jeg synes det er merkelig at viruset knocker ut internett forbindelsen som er liksom meningen med virus. Avast har ikke funnet noe, har hatt den hele tiden. Jeg får ikke brukt den housecall scan (internet scan), siden ja, internett er nede. Det var ikke Facebook sin skyld, alle andre sider funket ikke. Ville bare sammenligne noe. Har prøvd å reinstallere netverkskortet uten hell. Eneste jeg kan tenke er virus eller antenne ødelagt eller noe. Bestilte en usb netverkskort nå nettop fra ebay til 160kr. På norske nettbutikker kostet den 401,- så jeg er rimelig fornøyd med kjøpet Kommer til og oppdatere når jeg får USB-kortet. Lenke til kommentar
Prikkus Skrevet 22. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2011 Liten oppdatering. Idag fikk jeg usb pinnen jeg bestilte fra Hong Kong 38 dager tok det, rimelig lang tid vil jeg si. Selgeren fikk en negativ kommentar fra meg på ebay. Så jeg tok opp bærbaren igjen, skrudde på og skulle til å sette in usb nettverkskortet men oppdaget at maskinen var allerede koblet til nettet. Og rask var den. Nå plutselig har den bestemt at den skal funke fint. Greit nok for meg Merkelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå