EspenFe Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Hei. Nå er det ikke så veldig lenge til jeg skal kjøpe min første bil og da tenkte jeg å få litt tips fra dere. Først av alt vil jeg bare si at jeg skal ha en driftsikker bil, og bryr meg ikke så veldig mye om hester osv. nå, det kan komme etter utdanningen. Har hørt både positivt og negativt om audi, og vet ikke om dette gjelder A6-modellene. Det jeg har hørt er at Audi gikk på en smell på 95-97 modellene, og ble en del bedre fra 98 og oppover, stemmer dette? Har sett på en Audi A6 til 55000 som har komplett servicehefte, gått 180000km og bestått EU-kontrollen. Null rust. Har også sett på Audi A4 98-00 mod, men liker designet mye mer på A6 98. Noen innspill? Lenke til kommentar
ChristianHA Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 (endret) Audi A6 fra 95-97 er omtrent samme bilen som Audi 100 fra 91-94. Disse var veldig solide, med mange gode motorer. Det er heller modellen etterpå, altså den du ser på, som har hatt noen kvalitetsproblemer. Endret 13. januar 2011 av ChristianHA Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Du trenger ikke å se så mye lengre enn til roten av Biltråden for å finne denne tråden : https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1289626 Fra spøk til alvor, jeg og var en gang frista til å kjøpe A6 siden de var så billig. Tro meg, det er en grunn til at de er billigere enn tilsvarende A3 og A4. Skikkelig møkkabil ! Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 (endret) Det aller, aller første du skal gjøre er å undersøke hva det koster deg å forsikre en Audi A6. Dette er med forbehold om at du er en ung gutt slik jeg antar at du er. Forsikring av Audi / BMW / andre dyre merker kan fort koste deg mange tusen i måneden om du har lite bonus og er i risikogruppen. Videre ser jeg at du skriver at du er midt i utdanningen - du bør ta med i regnestykket at gammel Audi gjerne koster en del å holde ved like. Uten at jeg kjenner din økonomi vil jeg skyte fra hofta og heller foreslå at du kjøper deg en billigere bil, gjerne japansk, inntil du er ferdig med studenttilværelsen. Du vil ganske så sikkert slippe unna med lavere forsikringspremie samt mindre driftskostnader. Endret 14. januar 2011 av Kent Touch This Lenke til kommentar
1915 Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 gratulerer med at du skal kjøpe traktor ^^ vet du hva servicehefte inneholder? det er det teiteste som er laget. eneste de gjør å verksted er å bytte olje,oljefilter,plugger luftfilter, acfilter,bensinfilter. det er det servicehefte går ut. jeg kan ikke kalle det service. men greit nok. og når det gjelder forsikring, så får man jo lov å betale i dyre dommer hviss man starter med 0 bonus og er ung. ville ikke akkurat kjøpt en audi som. men du ser nå selv. for all del, audi er pene biler men servicene og delene til audi er skyhøye. kjøp deg heller noe som man har råd til å reparere hviss det skulle oppstå noe Lenke til kommentar
Hansy Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Er også lurt å huske på at forstillingen i 98-00 A6 er noe av det dårligste som er laget, og hvis man drukner i billån, og forsikring, så svir det greit i pungen med et forstillingsbytte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå