Gå til innhold

Spørsmål om NetCom FlexiTalk

Anbefalte innlegg

Hei.

Har sett at NetCom har FlexiTalk 199, FlexiTalk 149, og FlexiTalk 99.

Spørsmålet mitt er om jeg velger en av dem, f.eks FlexiTalk 149, er det da slik at jeg kan ringe for 149 kroner i måneden, og det er minimumsfaktureringen den måneden, eller er det slik at jeg må betale 149 kr, og så betale for det jeg har ringt ved siden av.

Liker ikke ringe fremmede i telefonen (hehe, vet det er teit, men jaja..), og går ikke an å sende mail til kundesenter uten å legge fra seg alt mulig rart av personopplysninger, så spør heller her hvor jeg slipper å prate og kan være anonym :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flexi talk 99 , 149 og 199 er nedbetalings varianter av det samme abonnementet.

Dette vil si at du minimum blir fakturert for eks, 199 kr pr mnd + din egen bruk.

Flexi talk 99 , 149 og 199 selges i kombinasjon med telefon.

Dersom du ikke ønsker telefon kan du kjøpe flexitalk 0 og betale 0 kr pr mnd. (minimumsfakturering på kr 49)

Lenke til kommentar

Alt WinPhone sier er korrekt, bortsett fra minstefaktureringen vist du skaffer deg FlexiTalk uten binding, den er nemlig på 99kr. Ellers er ringeprisene 0,45 uansett nett, 0,45 pr. sms og maks 9kr pr. dag i bruk av datatrafikk. Det vil da si at uansett hvor mye du surfer med 3g i løpet av en dag, så blir du maksimum fakturert for ni kroner.

Ska du ha et netcom abonoment der du har inkludert forbruk, så er det iTalk small, medium eller large som gjelder.

Et annet alternavtiv er å legge på ''snakkepakke' eller ''smspakke'' på Flexitalk abonomentet, da kan du for eksempel betale 200kr i måneden fast og få 2000 sms'er inkludert, 229kr og få 3000 ringeminutter, eller 429 og få begge deler.

Lenke til kommentar

Alt WinPhone sier er korrekt, bortsett fra minstefaktureringen vist du skaffer deg FlexiTalk uten binding, den er nemlig på 99kr. Ellers er ringeprisene 0,45 uansett nett, 0,45 pr. sms og maks 9kr pr. dag i bruk av datatrafikk. Det vil da si at uansett hvor mye du surfer med 3g i løpet av en dag, så blir du maksimum fakturert for ni kroner.

Ska du ha et netcom abonoment der du har inkludert forbruk, så er det iTalk small, medium eller large som gjelder.

Et annet alternavtiv er å legge på ''snakkepakke' eller ''smspakke'' på Flexitalk abonomentet, da kan du for eksempel betale 200kr i måneden fast og få 2000 sms'er inkludert, 229kr og få 3000 ringeminutter, eller 429 og få begge deler.

Har nylig fått flexitalk 200, vil det si at jeg kan surfe såpass mye som jeg vil for 9kr om dagen? Eller finnes det en grense?

Lenke til kommentar

Det er ingen grense på hvor mye du kan surfe, det vil maks koste deg kr 9,- pr. dag. Men når du har lastet ned over seks GB, så vil hastigheten bli satt ned til 200/Kbps.

Så hvis man bruker nettet daglig sånn ca vil det koste 270kr i måneden. Er det ikke smartere å gå for denne løsningen enn mobilt bredbånd. Hos netcom kostet mobilt bredbånd for 249,-kr før, men nå er det et tilbud på 125,-kr i måneden da.

Lenke til kommentar

Jo. Det koster også 125 kr for en surfepakke som lar deg bruke 3g nettet helt ubegrenset(bortsett fra nevnt grense ang. nedlastningshastighet.) Dette er jo dog kampanjer og vi vet ikke hvor lenge de vil vare, men kjøper man denne løsningen til mobilt brebånd nå, så er man jo sikret den månedsprisen i bindingstiden.

Endret av Cpt
Lenke til kommentar

Det er ingen grense på hvor mye du kan surfe, det vil maks koste deg kr 9,- pr. dag. Men når du har lastet ned over seks GB, så vil hastigheten bli satt ned til 200/Kbps.

Har man Flexitalk uten surfepakke så blir hastigheten satt ned når man passerer 200 mb trafikk. Grensen på 6gb gjelder med surfepakken Hele tden.

Lenke til kommentar

Verdt å merke seg at bredbåndspakken Hele Tiden teller mot minimumsfakturering. For meg som helst ringer via Skype og sender Kiks istedet for SMS, er dette rett og slett genialt. Jeg betaler 125,- for å surfe og ringe så mye jeg vil via Skype, istedet for å betale 99,- for å ikke ringe i det heletatt.

Dog, man må alltids ut med noen kroner i tellerskritt når man ringer mødre og andre som blir rare i fjeset når man bruker ord som Skype og KiK Messenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...