Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Finne xp passord/resette passord

Anbefalte innlegg

Jeg har en disk koblet til dataen min hvor xp er installert. -Maskinen ble meldt ut av et domene uten at jeg hadde opprettet en ny lokal bruker, så nå er maskinen helt låst. Jeg har heller ikke tilgang til brennbare cd'er slik at jeg kan lage en bootcd. Maskinen vil heller ikke boote fra en usb-pinne. Så eneste alternativet mitt var å koble denne disken til min bærbare datamaskin, og forhåpentligvis finne ett eller annet program jeg kan kjøre vi denne maskinen som kan knekke et eventuellt passord? Noen som veit om et slikt progra/evt en annen løsning på problemet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Kan dette hjelpe.

If you want to reset the administrator password here is the key

follow this

first put your hard disk slave in another computer

then open your windows directory then goto system32 then open config folder you'll find a file

with name "SAM" delete this file

Tusen takk skal du ha!

Lenke til kommentar

Hvis ikke det hjelper fins det eventuelle software som kan kjøres via bootable cd som fjerner denne filen(da jeg har opplevd at den ikke kan slettes på en aktiv harddisk).

software heter Active Password Changer

eller det fins andre :)

Lenke til kommentar

Kan dette hjelpe.

If you want to reset the administrator password here is the key

follow this

first put your hard disk slave in another computer

then open your windows directory then goto system32 then open config folder you'll find a file

with name "SAM" delete this file

Ikke gjør dette på XP!

Dette var mulig fram til og med Win2000, men å slette fila vil ikke nullstille passordet i XP.

In Windows NT 3.51, NT 4.0 and 2000, an attack was devised to bypass the local authentication system. If the SAM file is deleted from the hard drive (e.g. mounting the Windows OS volume into an alternative operating system), the attacker could log in as any account with no password. This flaw was corrected with Windows XP, which shows an error message and shuts down the computer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...