Gå til innhold

Kjøp av ny stasjonær Budsjett 4000 kroner

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal kjøpe ny stasjonær pc budsjett 4000 kroner. En gamingpc som takler nye spill, men ikke noe hardcore greier.

Skal spille bla, Mafia 2, L4D 2, Cs 1.6, Source, GTA 4, FS X

Mistet litt pc erfaring etter en lang stund vekke fra gaming.

Satt sammen en pc jeg tror kommer til å fungere relativt bra for en billig penge. Vennligst kom med innspill om endringer :)

FOXCONN PC-kabinett TSAA680 + forsyning 450 W

250,88 NOK inkl. MVA.

AMD Athlon II X3 445 - 3,1 GHz - Cache L2 1.5 MB - Socket AM3 (boksversjon)

558 NOK inkl. MVA.

ASUS M4A77T/USB3 - Socket AM3 - Chipset 770 - ATX

582 NOK inkl. MVA.

SAPPHIRE TECHNOLOGY Radeon HD 5770 - 1 Gb GDDR5 - PCI-Express 2.0 (11163-02-20R)

809 NOK inkl. MVA.

Corsair PC-minne XMS3 2 x 2 GB DDR3-1600 PC3-12800 CL9 (CMX4GX3M2A1600C9)

355 NOK inkl. MVA.

Seagate Harddisk Barracuda 7200.12 - 1 Tb - 7200rpm - 32 Mb - SATA (ST31000528AS)

429 NOK inkl. MVA.

WD VelociRaptor 150GB

10000RPM, SATA, 3 Gb/s, 16MB

Samsung Intern brenner DVD±RW 22x SH-S223C - sort

144 NOK ink

Håper på svar.

Endret av Fateless
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som et greit oppsett, men hvis du dropper raptordisken, bytter ut skjermkortet med et gtx 460, og prosessoren med en phenom II 955, vil du få en ålreit maskin til omtrent 4000,-

Er dog veldig skeptisk til det kabinettet du har lista opp... inkluderer det strømforsyning, eller har jeg misforstått?

Må nesten anta at strømforsyning skal komme i tillegg, og i såfall sprekker budsjettet med de delene jeg har foreslått...

Lenke til kommentar

Hei igjen.

Takker for svar.

Kabinettet er med 450W psu inkludert. Er tilbud hos pixmania.com

Har raptordisken fra før av.

Vil denne pcen dra spillene jeg har ramset opp på high settings?

4000 er en veilendende pris. + - litt er ikke noe problem

Lenke til kommentar

Drar lett l4d og CS på max, men gta IV er ganske krevende å dra på PC, spiser GPU minne som en rakker. Ser at Mafia 2 har anbefalt 1gb GPU mine også, mens skjermkortet jeg linker til har 768mb minne, men regner med at dette ikke er noe problem. på oppløsninger opp til 1080 ligger gtx med 1gb og 768 mb ganske jevnt

ville ha undersøkt litt mer rundt den strømforsyninga og lest litt brukererfaringer fra pixmania... det er sjelden man får gratis lunsj :p

Lenke til kommentar

Den er god. tenkte jeg skulle slenge med en link til PSU kalkulator så får du en pekepinn på hvor kraftig strømforsyning du trenger. Mistenker kalkulatoren for å ta litt godt i når den beregner, men en pekepinn er det iallefall.

Det blir litt dumt å bruke 500 kr for lite på en komponent som kan ødelegge deler til 4000 er min mening. Du får en ålreit strømforsyning til 500 spenn

edit: fiksa link og skrivefeil

Endret av Lambern
Lenke til kommentar

En stasjonær rigg vil alltid gi deg mye mer kraft enn en laptop. Det man må spørre seg om er hva man skal bruke PC'en til, og hvilke forventninger man har til ytelse. Den laptopen du linker til vil sikkert kunne dra alle spillene du har lista opp, men ikke med samme flyt/eyecandy. Er noe med å få spillet på større skjerm som gjør noe med opplevelsen.

Bruksmønster er også en ting du kan tenke på... er du mye på farta, liker du å sitte i stua med PC'en, har du den med til venner osv? Mange fordeler med en laptop også, men mest kraft for penga får du med en stasjonær.

Hvis du bare gamer hjemme, og bare surfer nettet og betaler regninger på laptopen, hadde jeg lett kjøpt en stasjonær for å si det sånn :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...