Gå til innhold

trenger hjelp til sammenkobling av Z5500 og realtek HD manager


Anbefalte innlegg

hei jeg har nå blitt eier av et logitech z5500. jeg er storfornøyd med settet, men i dag når jeg skulle se på film, så virket plutselig ikke center høytalleren. jeg gikk derfor inn på realtek Hd for å se etter feilen.

 

der fant jeg ut at hverken bassen, center eller bakhøytallerne virket. jeg skrudde derfor på effekten på anlegget fra, Dolby PLII movie, til 6 CH Direct, da fungerte alt som det skulle. men jeg får ikke surround ved å ha denne på. hva gjør jeg for at realtek HD skal kjøre anlegget på Dolby PLII Movie?

 

mvh Tom G

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dei der Dolby PLII Movie og Music er jukse greier. Gjev deg "surround" lyd frå stereo osv.

Har du sett opp alt rett i Windows så vil 6CH Direct fungere. Beste val om du skal spele litt og vil ha 5.1 lyd i spel som har dette. Forenkla sagt så har lydkortet dekoda lyden og sendt den til rett kanal. Og ja du får 5.1 lyd på denne måten.

Fleste lydkort kan og sende Dolby Digital og DTS direkte. Koplar du via digital eller optiosk så vil Z-5500 dekode signala og gje deg 5.1 lyd. Dette fungerer ikkje med spel som eg veit. Problemet er at vanleg analog stereo ikkje vil gje deg lyd heller. Eg fekk i alle fall ikkje dette til å fungere så eg gjekk for 6CH Direct.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...