TheMatrix Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Jeg har et ASUS A7N8X og har endel enheter tilkoblet dette. Idag booter jeg fra en S-ATA disk og dette fungerer utmerket, MEN jeg har behov for å installere flere ide enheter og har derfor satt i et Promise Ultra ATA 133 kontrollerkort. Installasjonen gikk knirkefritt og ved oppstart så finner maskinen alle komponenter som er tilkoblet , inkl. de på S-ATA kontrolleren og de på den nye ide kontrolleren. Problemet er at maskinen ikke lenger booter fra S-ATA disken, den scanner cdromene for så å starte Ndiva boot agent, prøve å boote fra nettverket..... men ingen booting fra SZ-Ata disken. Jeg har enabled "boot from other device" i bios. Noen gode forslag ? Lenke til kommentar
TheMatrix Skrevet 5. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2003 Ingen ville gjettninger engang............ anyone ? :-? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Prøvd med en Update av BIOS? En flashing av BIOS kan kanskje løse den eventuelle konflikten mellom IDE-kortet og SATA. Også prøv å finn nyere drivere/firmware til IDE-kortet. Lenke til kommentar
lqpl Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Prøv å bytt PCI slot til Promise kontrolleren, helt øverst eller helt nederst. lqpl Lenke til kommentar
TheMatrix Skrevet 9. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2003 Har prøvd overstående tips, men fortsatt samme problem Noen gode råd, anyone plz........... :oops: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå