Fotballspiller15 Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Hei alle sammen! Jeg spilte fotball i 7 år, til jeg ble 14 år altså. Så sluttet ejg pga skade. Men nå er jeg ok igjen. Atm er jeg 15 år. har jeg sjanse for å bli proff fotball spiller. Eller er det for seint? Hvis det forsatt er mulig, hva må jeg gjøre for å bli det? Takk for svar. mvh. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Om du er god har du sjans. Om du er hobbyspiller har du ikke så stor sjans. Rooney f.eks var jo omtrent proff da han var 16-17, så en verdensstjerne er vel ganske vanskelig å bli om du ikke er eksepsjonelt god. Alt er mulig om du bare vil. Tren! Om du ikke blir proff, blir du iallefall trent! Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Du må ha mye talent, samt at du må være godt trent og ha litt flaks... Hvis du skal bli proff må du ihvertfall snart bli oppdaget av noen. Lenke til kommentar
satser Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Alt handler om den dagen du gjør fra i dag. Det er flere spillere som i dag lever av fotball som ikke var fantastiske spillere på sitt aldersnivå før de nådde 17-18 alderen. Du må trene mye, både teknisk og fysisk og virkelig ha en stå-på-vilje for å klare det. Lykke til! Lenke til kommentar
Ogrheimen Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Det finnes ingen fasit på når man er for gammel til å ha sjanse på å bli proff. Se på Didier Drogba. Han spilte ikke i en proffklubb før i en alder av 24 år. Selvsagt er det ikke alle som har samme grunnlag for å bli god i fotball. Har du et brukbart fotballtalent og er motivert for å faktisk legge ned de nødvendige timene, vil tiden etter hvert vise hvor langt du kommer. Lenke til kommentar
satser Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Vil bare legge til en ting til ang. riktig trening. Noe som er nødvendig for å bli god er å også bruke mange timer på fotballbanen til å trene alene. Det er da snakk om forskjellige tekniske øvelser. Det kan også være lurt å ofte trene sammen med en kompis som også satser. Da kan det være lurt å trene pasninger, både langt og kort. Hvilken posisjon spiller du i/liker du best/ er du best i? Lenke til kommentar
johan1 Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Spør treneren din om hva du burde gjøre for å bli bedre, hvis du er på 2laget så spør du hva du må trene på for å komme på 1.laget. Gå å tren på det han sier at du skal trene på, tren hardt og stå på. Det kan hende at du blir tatt ut til sone og krets. Da må du gi 100 % bær utstyret til trenern og hjelp han hvis det trengs, kanskje det lokale seniorlaget tar deg opp, da er du igang. Hvis ditt lokale lag er godt er det stor sjanse for at du spiller mot vålerenga en dag. Hvis du spiller godt nok kan de eller noen andre ta deg opp til laget sitt. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Problemet er at om han spiller bra mot Vålerenga så er det ingen som bryr seg, da vålerenga egentlig ikke er et særlig bra lag. <Troll slutt> Lykke til! Lenke til kommentar
Fotballspiller15 Skrevet 14. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2011 Var bare et eksempel. takk for svar! btw spiller keeper. Lenke til kommentar
johan1 Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Var bare et eksempel. takk for svar! btw spiller keeper. du kan også øve mye på det laget ditt trenger, hvis laget du spiller på får mange langskudd imot seg, burde du øve på å redde dem, hvis forsvaret står høyt og motstanderne kommer igjennom ofte bør du øve på sweeper-delen av spillet Lenke til kommentar
PimpShrimp Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Hei alle sammen! Jeg spilte fotball i 7 år, til jeg ble 14 år altså. Så sluttet ejg pga skade. Men nå er jeg ok igjen. Atm er jeg 15 år. har jeg sjanse for å bli proff fotball spiller. Eller er det for seint? Hvis det forsatt er mulig, hva må jeg gjøre for å bli det? Takk for svar. mvh. Om jeg ikke tar feil, var ikke f.eks Brede Hangeland på landslag før han var 21 (U21-landslaget). Lykke til! Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 (endret) Om du virkelig går inn for det, har jeg stor tro på at du har gode muligheter å komme langt opp i systemet i din lokale fotballklubb, og derifra kan man lukte 1.divisjon og eventuelt tippeligaen. Nå skal jeg være forsiktig med å dømme deg, men med mindre du var på vei oppover før skaden din (bylag, eliteakademi/ kraftsentere, kretslag, sonelag eller lignende) tror jeg det kan være vanskelig å skulle bli en stor stjerne, iallefall utenfor Norge med det første. De fleste fotballkretser har keeperakademi eller keepergrupper for kretsens keepere, så om det er et tilbud, bør du jobbe for å kunne komme med der. Men det er alltid behov for keepere, og min erfaring er at de lokale klubbene sliter med for få keepere, så om du trener godt og riktig dette året, kan du nok komme deg opp på junior, og eventuelt b-laget til din lokale fotballklubb allerede neste år. Det hele handler om hvor mye du vil, og hvor glad du er i å trene. Kommer du først inn i systemet, gjelder det bare å jobbe beinhardt for å bli værende, og komme oppover.Dette kommer fra en 15 åring som selv har et ønske om å bli fotballproff Endret 19. januar 2011 av FredrikV. Lenke til kommentar
Fotballspiller15 Skrevet 20. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2011 Takk for svar! begynner å få troa på at jeg kan bli god fotballspiller. Har allerede begynt å trene 6 ganger i uken! Men har enda et spm: HVa er det jeg burde øve på? sOm sagt er jeg keeper. Burde jeg feks jogge? Trene styrke? Takk for svar! Lenke til kommentar
Biltyven Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Det du kan gjøre for å bli det er å trene deg til døde. Hvis du er spesielt god og nå mener jeg SPESIELLE FERIDGHETER slik at du utmerker deg, og kanskje ikke hører hjemme på det nivået du spiller nå så kan du ha en liten sjansje for å bli proff..Men husk at det skal ganske mye for å bli proff i lille Norge, så hvis du tenker på utlandet og du er normalt god nå så blir det nok kun i drømmene dine. Spør du meg så hadde jeg gitt opp proffdrømmen, men treningen har ingen noe vondt av. Lykke til videre, men ikke kast bort utdanning/fritid/familie/ og helsen din, tenk deg godt om! Lenke til kommentar
Biltyven Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Keeper gjør sjansene enda mindre, husk at det er kùn èn keeper på laget hvis du ser bort i fra 2. keeper, 3. keeper reservekeeper osv.. Nok en gang, med spesielle ferdigheter og SKILLZ vil du kanskje kunne gjøre karriere, jeg mener på ingen måte å si at du er for dårlig til å bli proff, men jeg prøver å forklare deg hvordan virkeligheten er! Nok en gang GOOD LUCK (you need it to be a profesional!) Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Har lest i blant annet Illustrert Vitenskap at man trenger 10 000 timer med treningn for å bli skikkelig flink på noe. Det vil si "Ronaldo- Mozart - Michael Jackson"- flink. Les mer om dette her DB/VG kom med samme "nyheten" noen måneder (!) etterpå. Her er et overslag jeg lagde litt for morroskyld. La oss si at du er 15, og at du "slår igjennom" som keeper i en alder av 24. Dette er en ung alder for en keeper. Da har du ni år igjen for å oppfylle de timene. 9 år består av (*364) = 3276 dager. Hvis du skal trene 10 000 timer innen du er 24 må du trene 10 000/3276 = 3,052 timer hver dag. Dette kan man runde av til tre timer Sier ikke at du ikke kan bli proff uten å trene så mye. Sier heller ikke at du faktisk blir proff av å trene så mye. Men tror det er en god pekepinn på hvor mye du må trene. Du kan foresten trekke fra noen timer siden du har spilt fotball noen år allerede. Men så trener man ikke hver dag allikevel, så du må nok ligge på rundt dette for å klare 10k. Lenke til kommentar
Gentlemanful Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Det er aldri forseint. Bare du har viljen og motivasjonen til og bli en god keeper kan du oppnå mye! Du har forsatt god tid! Alt i alt ( dette er sikkert nevnt tidligere i tråden) du burde trene mye! Lenke til kommentar
Fotballspiller15 Skrevet 29. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2011 TAkk for svar allesammen! Kan dere gi meg noen tips på hva jeg burde øve på? altså grep, spens, reflekser? hva burde jeg øve på? Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Hmmz, prøv å google det! Mitt tips er å se fotball- kamper, for eksempel Van Der Saar, Peter Chech, Shay Given og diverse andre toppkeepere. Se hvor de plasserer seg, hvordan de dekker målet i en mot en, hvordan de gjør valgene sine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå