Gå til innhold

Forsikring på bil

Lars81

Anbefalte innlegg

Fikk nettopp en faktura på forsikring av bilen min for ett år fremover. Fakturaen forfaller om uker, men til da er bilen solgt.

Er det slik at jeg må betale fakturaen også får jeg pengene tilbake når jeg sier opp forsikringen.

Eller kan jeg si opp forsikringen nå, også krediterer de fakturaen. Sendt mail til forsikringsselskapet og fikk ikke svar, i tillegg til at jeg satt en halvtime i telefoenen uten å komme igjennom.

Men kanskje noen her på forumet vet om den kan krediteres?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanlig praksis tror jeg vil være at du ikke betaler fakturaen, men at du i god tid før forfall sender en mail/brev til forsikringsselskapet der du forklarer det hele. Da tror jeg du får en ny faktura på det tidsrom du har hatt bilen på veien som du ikke har betalt for.

Men jeg tror også at det er vanlig praksis når du avhender/selger en bil du har betalt forsikring på fram i tid, at du får tilbakebetalt for det tidsrommet du ikke har hatt bilen registrert på deg. Du gir beskjed til forsikringsselskapet at du stanser forsikringen, da skal du automatisk får tilbakebetalt ditt tilgodehavende, mener jeg.

Men om du har til hensikt å kjøpe ny bil, kan du jo ha forsikringen gående til du flytter den over på ny bil. Om den nye bilen er billigere/dyrere å forsikre får du en liten sum tilbake/må betale en liten tilleggsfaktura.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...