Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen vil ikke starte - strømforsyning som er ødelagt?

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke råd til både et nytt kabinett og en ny PSU (stort sett ikke til noe over 500kr). Det for enten bli kun en PSU eller både og. Men hvis det dere sier, at det ikke er noe lurt å kjøpe kabinettet med PSU som jeg linket, da kan jeg vel gå for den PSU'en jeg linket, eller hva?

Yes.. corsair sin bør fungere utmerket.. Men husk at hvis du i framtiden ønsker å kjøre crossfire/SLI så bør du ha minimum 600w powersupply :) greit å tenke på eventuelle oppgraderinger du kan finne på senere så du slipper dobbel utgifter!

Endret av Hårek
Feil bruk av sitat tag
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir nok bare til å ha maskinen i ca. 1-1 1/2 år kjørende, på grunn av et par studier jeg skal ha i USA så blir jeg nok ikke til å ha den med meg, derav så trenger blir jeg helt sikkert ikke til å oppgradere maskinen.

Lenke til kommentar

Forresten, vil ledningen til denne være lang nok til å nå hovedkortet? Vi (jeg og fatter'n)fikk låne en gammel PSU som har 250w, men ledningen til hovedkortet var for kort. Siden han er pessimist, så er han i stor tvil til å kjøpe den med tanke på at ledningen kan være kort. Så, vil ledningen til denne, i og med at jeg i tillegg må snu PSU'en på grunn av at kabinettet ikke har et hull med plass til viften i topp, være for kort?

EDIT: Linken er forresten hentet fra forrige side, tok den med her for enkelhetens skyld.

Endret av DaMole
Lenke til kommentar

Forresten, vil ledningen til denne være lang nok til å nå hovedkortet? Vi (jeg og fatter'n)fikk låne en gammel PSU som har 250w, men ledningen til hovedkortet var for kort. Siden han er pessimist, så er han i stor tvil til å kjøpe den med tanke på at ledningen kan være kort. Så, vil ledningen til denne, i og med at jeg i tillegg må snu PSU'en på grunn av at kabinettet ikke har et hull med plass til viften i topp, være for kort?

EDIT: Linken er forresten hentet fra forrige side, tok den med her for enkelhetens skyld.

Har ikke hatt problemer med ledningene på mange år.. Noen kommer vanligvis med for lange ledninger så du uten problem kan ha de i de største kabinettene..

I værste fall kan du jo returnere innenfor vanlig kjøps tid?

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått ny PSU og den virker. Men nå er det et nytt problem. Når jeg har koblet alle ledningene til datamaskinen og prøver å starte den, så ser jeg ingenting på skjermen. Datamaskinen går normalt, men jeg ser ikke noe. Jeg trodde kanskje det kunne være noe med skjermkortet, så jeg tok ut skjerkortet og festet ledningen til skjermen i det innebygde "skjermkortet", det som er på hovedkortet. Dette gikk heller ikke. Jeg tror at hovedkortet og/eller skjermkortet kan ha blitt ødelagt på samme tidspunkt som da strømforsyningen tok kveld. Kan dette stemme?

EDIT: Problemet er fikset.

Endret av DaMole
Lenke til kommentar

Nå har jeg fått ny PSU og den virker. Men nå er det et nytt problem. Når jeg har koblet alle ledningene til datamaskinen og prøver å starte den, så ser jeg ingenting på skjermen. Datamaskinen går normalt, men jeg ser ikke noe. Jeg trodde kanskje det kunne være noe med skjermkortet, så jeg tok ut skjerkortet og festet ledningen til skjermen i det innebygde "skjermkortet", det som er på hovedkortet. Dette gikk heller ikke. Jeg tror at hovedkortet og/eller skjermkortet kan ha blitt ødelagt på samme tidspunkt som da strømforsyningen tok kveld. Kan dette stemme?

EDIT: Problemet er fikset.

Nå erter du oss fært :!:

Lenke til kommentar

Erter og erter, nei. :p Jeg løste problemet med å feste ei ledning som vi hadde glemt på hovedkortet. Brukte ei stund på å finne det ut, men rett etter at jeg hadde postet dette innlegget så så jeg det og prøvde. Å da virket det. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...