Gå til innhold

RiksPakken – EN pris, tv FIRE steder - erfaringer med det?

Anbefalte innlegg

Hei. Ser at RiksTV enda har dette, så vurderer å anskaffe meg dette nå.

Men er litt skeptisk til noen ting, før jeg gjør handel. Det er det at det koster meg ikke noe mer å ha flere plasser i huset hvor jeg kan se RiksTV. Men er dette noe som vil endre seg over tid. Altså, har RiksTV feks. om 5 måneder rett til å ta betaling for 2 abonnement da?

Og hvordan er dette, når man kobler to antennekabler på 1 antenne. Har gjort dette. En tv i stua nede, og 1 tv i stua oppe. Fungerte når jeg flyttet tuneren til den tven jeg ville se på. Men hvordan blir det når begge kjører samtidig. Og finnes det noen annen løsning å få inn RiksTV signal, enn å ha en kabel?

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan koble sammen antennene med eit T stykke som regel.

Alternativt kan du jo ha ein vanlig bordantenne til eit par hundre lapper.

Vis dekninge er god, burde det funke fint.

Vil ikkje tru dei endrer abb så fort.

Har du IDTV (ny flat tv) ville ha satsa på ca-modul i stade for tuner.

Lenke til kommentar

Ja ser på RiksTV at den ene skjermen min er IDTV, så vurderer å heller gå for ca-modul enn en tuner. Men her som jeg bor er det God dekning (ifølge dekningskartet) og da anbefales det ikke å ha bordantenne.

Men det vil på ingen måte svekke signalet på hele greia, om jeg har en kabel i stua nede, og en i stua oppe fra 1 og samme antenne. Hvis bare disse antennene hadde vært litt mer mindre og stiligere, så kunne jeg gjerne hengt opp en til :p

Lenke til kommentar

En løsning jeg vurderer, er å investere i ny antenne uten forsterker, så kort kabel inn på loftet til en antenneforsterker med fire utganger, og derifra kabel til fire forskjellige rom. Da bør man vel ha et opplegg der hver TV får sterkt og godt signal, i motsetning til et opplegg der man drar kabel til første TV, så T-stykke og signal videre til neste, der siste TV sannsynligvis får svakt signal?

Lenke til kommentar

Ja det er jo en løsning da. Kanskje en god løsning med tanke på kvaliteten på hver enkelt tv. Problemet med dette for min del da, er at jeg har RiksTV nå, om 5 år kanskje noe annet.

Hvordan er det med dere andre her, hvordan løsning har dere på nyere hus. Har en ny renovert 2 etg. med skjulte kabelløsninger. Hvordan løser man dette, uten å måtte fjerne kledning :p

Har i ene stova, kabelhull i vinduskarmen. Men på sikt er dette dumt.:p

Lenke til kommentar

Hei.

Får meg snart rikstv, og ser da etter nødvendig utstyr. Fant ut etter litt lesing at eg har ein IDTV, så om det følgjer med kortmodul kan eg berre ta i bruk det. Men eg trenger antenne ved siden av også? Har sett litt rundt på bordantenner, og har endt opp på denne http://www.netonnet.no/art/tv-og-bilde/digital-tv/bakkesendt-digital-tv/innendorsantenne-digital-tv/OneForAll-SV9380/122339.4278/#tabs enn så lenge.

Bur i område med svært god dekning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...