Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Utrulig treig PC

Anbefalte innlegg

Heihå!

Er en fortvilet pcn00b som nettopp har "bygget" sin egen PC.

Kjøpte alle delene heeeelt nye for ca 3 måneder siden.

Har hatt et par problemer etter skifte, det var pga gammel hardisk å ødelagt skjermkort.

Etter disse problemene blev fikset gikk alt som det skulle! Helt til en dag datamaskinen begynte og oppføre seg UTRULIG treigt. Venner sa at virus var problemet og at jeg måtte fikse skikkeli programmer som fikk fjærnet disse. Prøve fjære men datamaskinen fant bare noen cookies å ikke noe særli mer. Datamaskinen gikk sååå treig at jeg bestemte meg for og formatere, så problemene skulle forsvinne. Et stykke inn i instalasjon av windows 7 ultimate fant jeg ut at datamaskinen fortsatt var utrulig treig, og da måtte det sikkert være noe hardware som må være grunnen. Selv har jeg ingen annelse hva probleme kan være, men programmene jeg kjører bruker bare ufatteli lang tid å loade osv osv, ikke noe "svarer ikke" meldinger men bare generelt ufatteli treig.

Håper noen har noen ideer hva jeg kan eventuelt erstatte for at probleme kan løses, som sakt delene er relativt nye og det skal ikke være noe støv problem, eneste som er gammelt i maskinen er strømførsyningen 550W elns. Probleme startet helt random en dag jeg skulle skru på maskinen, kvelden før gikk alt helt fint...HELP

Fortvilet nordlenging 18

PS. tømte ikke karsk i datan

Endret av Bob92
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du installert alle driverne da?

Selv om windows i utgangspunktet støtter det meste av ny hardware så kan det være lurt å finne de nyeste driverfilene. Gjelder spesielt:

• skjermkort
  • chipset (hovedkort)
  • Kontrollerkort til harddisk

Og så er det veldig lurt å liste opp her på forumet hvilke deler du har bygget maskinen opp av. Det gjør det lettere å hjelpe og luke ut eventuelle deler som ikke passer :thumbup:

Lenke til kommentar

Har du installert alle driverne da?

Selv om windows i utgangspunktet støtter det meste av ny hardware så kan det være lurt å finne de nyeste driverfilene. Gjelder spesielt:

• skjermkort
  • chipset (hovedkort)
  • Kontrollerkort til harddisk

Og så er det veldig lurt å liste opp her på forumet hvilke deler du har bygget maskinen opp av. Det gjør det lettere å hjelpe og luke ut eventuelle deler som ikke passer :thumbup:

Alle de nyeste driverne er installert!

delene er som følger:

Corsair Dominator GT DDR3 2000MHz 6GB RAM

ASUS Crosshair IV Formula, Socket-AM3 Hovedkort

AMD Phenom II X4 965 Black Edition Prossessor

Sapphire Radeon HD 5870 1GB GDDR5 Skjærmkort

Harddisken er en relativt ny samsung jeg kjøpte for 800kr, hva den heter er et mysterium for meg!

Lenke til kommentar

Såvidt jeg forstår har du formatert disken og installert W7 som ren ny installasjon og lagt inn maskinvaredrivere.

RAM er det jo evighetsgarati på og sjelden feil på (iallfall på begge), så du kan jo forsøke med bare en RAM i av gangen å se om det er noe forskjell på dem ?

Så kan du jo se i hendelseslista etter røde merker. Der vil hardisken avsløre seg om det er den. (administrative verktøy/hendelsesliste/windows logger/system)

Er det like treigt så er det vel ikke så mye mer du kan gjøre enn å bytte HK ?

Det står jo hva hardisken heter i : egenskaper for datamaskin (h.klikk min data), h.klikk så på C: velg egenskaper

Hvis det er noe program som henger ser du jo det i Ctrl+Alt+Del velg oppgavebehandling og Prosesser.

Endret av finnipinni
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...