Hramdawg Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Heisann! Jeg har 10 til max 12000 å bruke på deler til ny pc. Velger å gjøre dette av økonomiske grunner. Maskinen skal i all hovedsak bli brukt til spilling. Jeg har ikke peiling på pc i det HELE tatt. Det jeg er ute etter er svar på om det er mulig å få deler til en pc som i det minste kan dra assasains creed brotherhood på max, og om det ikke er det, hva det beste jeg kan oppnå for 12000kr er. Jeg har allerede en 21 tommers LCD dataskjerm, vet ikke om det har noe særlig å si. Jeg har ikke behov for enorm lagringsplass, 250-300gb lenge. Kan heller kjøpe meg ekstern harddisk senere. Så slenger heller inn en ekstra tusenlapp på grafikk-kortet. Kabinett er heller ikke viktig, med mindre I tillegg ønsker jeg ikke noe tips om at jeg bør kjøpe den og den nyheten fordi "den kommer til å ta over". Vil helst ha mest for pengene. på forhånd takk! Ps, bare seriøse svar, takk. Tror jeg har fått med meg at jeg er noob. Lenke til kommentar
Playron Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Se dette oppsettet: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=882529&su=90867180-6878-442B-8EF7-7DD7B437B3FA Bedre får du ikke for 12 k ! Lenke til kommentar
Empathy Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Se dette oppsettet: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=882529&su=90867180-6878-442B-8EF7-7DD7B437B3FA Bedre får du ikke for 12 k ! Veldig sterkt oppsett. Men trådstarter er trossalt bare en vanlig bruker og det tilogmed for første gang, og ingen entusiast. 580 er ekstrem overkill på Assains Creed serien og jeg tviler på at han merker forskjell mellom AX og HX serien til Corsair (jeg anbefaler en av dem - kvalitetsPSU'er!). Det burde også fokuseres litt mer på kabinett, siden det er der du plasserer alt du har av hardware og et kabinett skal gjerne holde lenge. 4GB er også i meste laget - 4GB holder i massevis til spilling. Videre er ytelsesforskjellen mellom 2600K og 2500K ganske liten, samtidig som prisforskjellen er altfor stor, så det lønner seg å heller kjøpe 2500K. Ved slike enkle grep taper man ikke noe spesielt med merkbar ytelse, men en god del kroner. Dog, er det jo sevlfølgelig ikke noe problem å gå for oppsettet til Playron, som gir top-notch ytelse. Lenke til kommentar
Hramdawg Skrevet 15. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2011 (endret) montsaur; nør jeg gå for playrons tips? har du noe bedre? ^^ forresten vil jeg gjerne ha med mus, headset og tastatur Endret 15. januar 2011 av Hramdawg Lenke til kommentar
Zivole Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 (endret) Fra dustinhome I tilleg kjøper du ett GTX 570 Phantom og ett Steelseries Siberia black Fra komplett.no Dett gir deg et meget stilrent, kraftig, raskt og stille oppsett for 12K. Dette inkluderer Mus, Tastatur, Headsett, CPU kjøler. Dette systemet vil være MEGET stille, og skulle du trenge noe ekstra kraft, kan prosessoren overclockes veldig mye med en H70, og Skjermkortet kan overclockes til å ligge likt med GTX 580 (i noen tilfeller slå det). I mitt hodet slår dette oppsettet ditt ned i støvlene Playron =) Endret 15. januar 2011 av Diabolicelf Lenke til kommentar
Empathy Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Fra dustinhome I tilleg kjøper du ett GTX 570 Phantom og ett Steelseries Siberia black Fra komplett.no Dett gir deg et meget stilrent, kraftig, raskt og stille oppsett for 12K. Dette inkluderer Mus, Tastatur, Headsett, CPU kjøler. Dette systemet vil være MEGET stille, og skulle du trenge noe ekstra kraft, kan prosessoren overclockes veldig mye med en H70, og Skjermkortet kan overclockes til å ligge likt med GTX 580 (i noen tilfeller slå det). I mitt hodet slår dette oppsettet ditt ned i støvlene Playron =) Ville kjøpt Crucial Real C300 64GB SSD'en fra Komplett istedet for å kjøpe Corsair Force fra Dustinhome. Høyere lesehastighet gir bedre in-real-life opplevelse. Lenke til kommentar
Zivole Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Foretrekker personlig force over c300, men hvilken du kjøper avhenger jo av hva den skal brukes til Lesehastighet er ikke alt vet du Lenke til kommentar
Empathy Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 (endret) Foretrekker personlig force over c300, men hvilken du kjøper avhenger jo av hva den skal brukes til Lesehastighet er ikke alt vet du Selvfølgelig ikke, men for den gjennomsnittslige brukeren som bare vil ha raskest mulig loadingtider og lignende, er lesehastigheten det viktigste. Jeg gikk ut ifra at trådstarter var en av disse For de som bruker SSD'en til mer komplisert bruk, vil en med mer balansert skrive/lese hastighet være bedre. Uansett er Corsair Force og Crucial 60/64 gb's versjonene veldig gode SSD'er til den rimeligste prisen atm (900-1000 kroner) Endret 15. januar 2011 av Montseur Lenke til kommentar
Zivole Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Noen ganger vinner c300 i loading og noen ganger vinner Force i loading, Men gjennomsnitlig load vinner c300 ja =) Men vi er på sammen bølgelengde ivertfall! Og de er meget gode til prisen ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå