Daagi Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 (endret) Hei Har gått til anskaffelse av nytt system som følger: Intel i7-quad 2600k 3,4Ghz Asus P8H67 hovedkort Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB Intel SSD X-25m 120gb - og sist Zotac Geforce gtx570 Problemet er at jeg føler at diverse benchmarks jeg kjører gir meg lav score, spesielt rundt grafikk ytelser. Bla. gir windows 7 følgende score under computer rating: Processor: 7,6 Memory: 7,8 Graphics: 6,7 Gaming graphics: 6,7 Primary harddisk: 7,6 --------------------- Base score = 6,7 Ser her at grafikkytelsen er flaskehalsen, men trodde da ikke det skulle være det med det skjermkkortet jeg har? Spiller litt wow med 1920*1200 oppløsning og får ikke kjørt på "ultra" ytelse da det blir for hakkete. Alle hovedkortdrivere er installert fra medfølgende cdplate og nyeste drivere til skjermkort fra nvidias hjemmeside. Kan nevne at jeg bruker at asus xonar lydkort i et pci-e slot som gjør at jeg må bruke skjermkortet i slot2, kunne selvfølgelig ha byttet om på rekkefølgen men trodde da ikke dette skulle ha noe å si. Takker for alle svar Endret 13. januar 2011 av Daagi Lenke til kommentar
Nerdrage Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 kan se ut til at skjermkortet ditt bare kjører i x4 siden du har det i pci-e slot 2. prøv å sett kortet på rett plass som kjører det i x16 og se hva som skjer med scoren. Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Flaskehalsen ligger i PCIe x4 linje som Nerdrage påpeker. Lenke til kommentar
Blazer Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 ikke helt OT men litt merkelig at dette hket kun har 1 x pcie 16 slot, og ingen 8x pcie. når f.eks p55 har 1x 16 eller 2x 8pcie Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Hva forventer du av en billig HK av midrange brikkesett? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå